Νέα & ενημερώσεις

Από εδώ μπορείτε να ενημερώνεστε για όλες τις εξελίξεις γύρω από το όχημά σας και όχι μόνο! Όλες οι ενημερώσεις μας δημοσιοποιούνται και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας μας, για αυτό ακολουθήστε μας και στο social media της επιλογής σας.

  • 0 Γυρισμένα χιλιόμετρα και τεχνικός έλεγχος οχημάτων. Πράξη 2η

    4.44 of 9 ψήφοι

      Γυρισμένα χιλιόμετρα και τεχνικός έλεγχος οχημάτων (Ενημέρωση 31.10.2019)   Με νέα εγκύκλιο, που έστειλε στις 21/10/2019 σε όλα τα ΚΤΕΟ, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προαναγγέλλει την κατάργηση της Σοβαρής Έλλειψης για την παραποίηση των οδομετρητών σε αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες. Η σχετική απόφαση έχει ήδη υπογραφεί από τον αρμόδιο υπουργό και αναμένεται πολύ σύντομα η δημοσίευσή της σε ΦΕΚ. Στα δελτία τεχνικού ελέγχου θα σημειώνεται πλέον μια απλή παρατήρηση, ότι ο χιλιομετρητής του οχήματος έχει μειωθεί μεταξύ δύο διαδοχικών ελέγχων, ενώ θα συνεχίσει να τυπώνεται όλο το ιστορικό των ενδείξεων του οδομετρητή. Καταργούνται οι βεβαιώσεις για την επαναφορά των οδομετρητών σε ενδείξεις με βάση τα τεκμαρτά χιλιόμετρα που είχαν ορίσει οι προηγούμενες αποφάσεις του Υπουργείου και κατά συνέπεια δεν χρειάζονται και οι επισκέψεις των σημερινών ιδιοκτητών των αυτοκινήτων στους «κοντερατζήδες». Η δυνατότητα του κάθε πολίτη να προσφύγει στην δικαιοσύνη για ποινικές κυρώσεις στον υπεύθυνο της απάτης σχετικά με την μείωση του οδομετρητή, εννοείται ότι εξακολουθεί να ισχύει, αλλά και δεν θα μπορούσε να καταργηθεί άλλωστε. Μετά από έναν οργασμό ΦΕΚ και ερμηνευτικών – διευκρινιστικών εγκυκλίων που αναστάτωσαν τις ζωές πολλών ιδιοκτητών αυτοκινήτων, των υπαλλήλων των ΚΤΕΟ, των εμπόρων αυτοκινήτων και που έδωσαν καλό μεροκάματο στους «τεχνίτες οργάνων», τα ΚΤΕΟ επιστρέφουν στην κανονικότητα. Δείτε παρακάτω την εγκύκλιο για την κατάργηση των Σοβαρών Ελλείψεων στα ΚΤΕΟ σχετικά με την μείωση των οδομετρητών «εδώ». Δείτε εδώ την νέα νομοθεσία (31.10.2019) που καταργεί την Σοβαρή έλλειψη στα γυρισμένα χιλιόμετρα «εδώ». Πηγή kteonews.gr

  • 0 Γυρισμένα χιλιόμετρα και τεχνικός έλεγχος οχημάτων

    4.91 of 11 ψήφοι

      Γυρισμένα χιλιόμετρα και τεχνικός έλεγχος οχημάτων   Πανικό έχει προκαλέσει στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου η τελευταία απόφαση Σπίρτζη πριν τις βουλευτικές εκλογές με την οποία ενεργοποίησε από τον Σεπτέμβριο το κόψιμο των αυτοκινήτων με γυρισμένα χιλιόμετρα από τα ΚΤΕΟ όλης της χώρας! Μάλιστα σύμφωνα με στελέχη από την αγορά των ΚΤΕΟ τουλάχιστον 1,5 εκατ. οχήματα αναμένεται να κοπούν στους προσεχείς ελέγχους από τα τέλη Σεπτεμβρίου με την συντριπτική πλειοψηφία των ιδιοκτητών τους να μην έχουν ιδέα γιατί κόπηκε το αυτοκίνητό τους! Από την άλλη μεριά πολλοί έμποροι που έχουν πουλήσει αυτοκίνητα με γυρισμένα χιλιόμετρα θα μπουν στο στόχαστρο τόσο των Αρχών όσο και πολλών Μέσων Ενημέρωσης καθώς οι ιδιοκτήτες τους μόλις ανακαλύπτουν ότι έχουν αγοράσει ένα όχημα με παραποιημένα χιλιόμετρα θα σπεύσουν και να δημοσιοποιήσουν το πρόβλημά τους αλλά και να προσφύγουν στην δικαιοσύνη! Να τονίσουμε πως στα χρόνια της κρίσης πραγματοποιούνται πάνω από 300.000 μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και παλαιότερα πραγματοποιούνταν περισσότερες και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς τουλάχιστον το 30% των ΙΧ που μεταβιβάζονται έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους! Δηλαδή κάθε χρόνο τουλάχιστον 90.000 αυτοκίνητα που πωλούνται αναγράφουν λιγότερα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους από εκείνα που έχουν διανύσει πραγματικά. Αν αναλογιστεί κανείς πως οι έλεγχοι ΚΤΕΟ διεξάγονται εδώ και 17 χρόνια τότε τα ΚΤΕΟ θα πρέπει να «κόψουν» τουλάχιστον 1,5 εκατ. αυτοκίνητα στα οποία θα διαπιστωθεί ανακολουθία στα χιλιόμετρα που αναγράφουν! Βέβαια το «κόψιμο» λόγω ανακολουθίας στα διανυθέντα χιλιόμετρα θα ισχύει και για τα δίκυκλα αλλά και για τα φορτηγά που περνούν από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός οχημάτων που θα «κοπεί» από τα ΚΤΕΟ να εκτοξευτεί… Επίσης για τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με γυρισμένα χιλιόμετρα το σοκ θα είναι μεγάλο όταν μάθουν ότι το όχημα που έχουν στην κατοχή τους μπορεί να έχει διανύσει ακόμη και 200.000 ή και παραπάνω χιλιόμετρα παραπάνω από όσα αναγράφει το κοντέρ του…   Οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με γυρισμένα χιλιόμετρα μετά το «κόψιμο» των οχημάτων τους από το ΚΤΕΟ θα έχουν στη διάθεσή τους 20 ημέρες ώστε να διορθώσουν το λάθος και να επιτρέψουν για επανέλεγχο ή σε διαφορετική περίπτωση είναι πολύ πιθανό να βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 400 ευρώ και αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία ή πρόστιμο 150 ευρώ μέσω Taxisnet όταν ξεκινήσουν οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις. Πάντως σε όσους διαπιστωθεί ανακολουθία χιλιομέτρων αλλά  ανευρεθεί η παρατήρηση «Επανεκκίνηση καταγραφής χιλιομέτρων (μιλίων)» ή «Αντικατάσταση μετρητή χιλιομέτρων (μιλίων)», τότε οι ελεγκτές του ΚΤΕΟ δεν σημειώνουν Σοβαρή Έλλειψη!   Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ με γυρισμένα χιλιόμετρα Σε περίπτωση που το ΚΤΕΟ διαπιστώσει ανακολουθία χιλιομέτρων σε κάποιο όχημα αποστέλλει στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών ενημερωτικό σημείωμα συνοδευόμενο από φωτοαντίγραφο του δελτίου ελέγχου προκειμένου να εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις. Η αποκατάσταση της έλλειψης πραγματοποιείται µε διόρθωση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων µε την προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων που υπολογίζονται ανά μήνα σε: α) 500 χιλιόμετρα για τις μοτοσικλέτες, β) 1.000 χιλιόμετρα για τα επιβατηγά Ι.Χ. οχήματα, γ) 3.000 χιλιόμετρα για φορτηγά και  λεωφορεία οχήματα και δ) 5.000 χιλιόμετρα για τα επιβατηγά  Δ.Χ. οχήματα. Ο τεκμαρτός αριθμός χιλιομέτρων καλύπτει όλο τον μήνα, εντός του οποίου πραγματοποιείται ή είχε πραγματοποιηθεί ο τεχνικός έλεγχος. Η διορθωμένη ένδειξη που πρέπει να φαίνεται στον  μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων προκύπτει όταν, στην ένδειξη του μετρητή που αναγράφεται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου που εκδόθηκε από το ΚΤΕΟ κατά τον αμέσως προηγούμενο  έλεγχο (πριν την παραποίηση) προστεθούν: α) τα τεκμαρτά χιλιόμετρα του διαστήματος που μεσολάβησε μεταξύ των δύο ελέγχων (πριν και μετά την παραποίηση) και β) το σύνολο των χιλιομέτρων που έχει καταγράψει ο μετρητής από τον έλεγχο μετά την παραποίηση μέχρι τον τελευταίο χρονικά έλεγχο που αυτή διαπιστώθηκε. Επίσης οι ιδιοκτήτες των κομμένων από τα ΚΤΕΟ οχημάτων θα πρέπει να κινηθούν νομικά εναντίον των εμπόρων ή ιδιωτών καταναλωτών που έχουν αγοράσει τα οχήματα. Αν τώρα η ανακολουθία χιλιομέτρων διαπιστωθεί ότι έχει γίνει από πολύ παλαιότερους ιδιοκτήτες, δηλαδή το όχημα πριν τον τελευταίο κάτοχο έχει μεταβιβαστεί πάνω από 3-4 φορές τότε τα πράγματα περιπλέκονται και θα είναι δύσκολο να βρεθεί η άκρη του νήματος. Αν τώρα η νέα κυβέρνηση αποφασίσει να κάνει ποινικό αδίκημα το γύρισμα των χιλιομέτρων όπως έχουν κάνει πολλά άλλα κράτη-μέλη τότε θα πράγματα θα είναι πολύ ευκολότερα για τους ανυποψίαστους καταναλωτές καθώς οι επιτήδειοι θα διώκονται ποινικά! Επίσης η δημοσιοποίηση των περιστατικών αυτοκινήτων με γυρισμένα χιλιόμετρα θα βοηθήσει πολύ την υπόθεση όταν φτάσει στις δικαστικές αίθουσες ενώ παράλληλα μπορεί να προστατέψει και εκατοντάδες άλλους ανυποψίαστους καταναλωτές που μπορεί να αποκτήσουν κάποιο όχημα με γυρισμένα χιλιόμετρα από τους επιτήδειους εμπόρους. Πάντως σε κάθε περίπτωση ο τελευταίος κάτοχος του οχήματος με γυρισμένα χιλιόμετρα θα πρέπει να στραφεί νομικά εναντίον των προηγούμενων ιδιοκτητών ή εμπόρων ώστε να μπορέσει να δικαιωθεί σε κάποια δικαστική αίθουσα και πολύ πιθανό να αποζημιωθεί! Οπότε μία επίσκεψη σε κάποιο δικηγορικό γραφείο θα είναι αναπόφευκτη… Δείτε την νέα νομοθεσία «εδώ». Πηγή: newsauto.gr

  • 0 Μη Πρόσβαση στην Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων

    3.13 of 8 ψήφοι

      Εργασίες αναβάθμισης και συντήρησης στην Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων την Πέμπτη 9/5/2019 και το Σαββατοκύριακο 11-12/5/2019. Σύμφωνα με το παρακάτω Δελτίο τύπου, Το Σάββατο 11/5/2019 δεν θα είναι εφικτός ο έλεγχος ληξηπρόθεσμων οχημάτων λόγω μη δυνατότητας έκδοσης ηλεκτρονικού παραβόλου από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.     ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Αθήνα, Τρίτη 7 Μαΐου 2019 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Εργασίες αναβάθμισης των δικτυακών υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και συντήρησης της πληροφοριακής της υποδομής την Πέμπτη 9 Μαΐου 2019 και το Σαββατοκύριακο 11-12 Μαΐου 2019 Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) θα πραγματοποιήσει εργασίες αναβάθμισης των δικτυακών της υπηρεσιών την Πέμπτη 9 Μαΐου 2019 από τις 7:00 π.μ. έως τις 8:00 π.μ. Κατά τη διάρκεια των εργασιών αυτών δεν θα είναι δυνατή η πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της ΓΓΠΣ στο ίντερνετ. Επιπλέον, θα πραγματοποιηθούν προγραμματισμένες εργασίες συντήρησης της πληροφοριακής υποδομής της ΓΓΠΣ: α) την Πέμπτη 9 Μαΐου 2019 από τις 15:00 έως τις 20:00, όπου ενδέχεται να παρουσιαστούν δυσλειτουργίες στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που υποστηρίζονται από την εν λόγω πληροφοριακή υποδομή. β) το Σάββατο 11 Μαΐου 2019 από τις 8:00 έως την Κυριακή 12 Μαΐου 2019 στις 24:00, όπου δεν θα είναι δυνατή η πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που υποστηρίζονται από την εν λόγω πληροφοριακή υποδομή.   Πηγή: Taxheaven  

  • 0 Σε ακινητοποίηση οχημάτων θα προχωρούν στο εξής τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ εφόσον διαπιστώσουν επικίνδυνες ελλείψεις για την οδική ασφάλεια

    5.00 of 8 ψήφοι

      Έρχονται ακινητοποιήσεις επικίνδυνων οχημάτων. Σύμφωνα με την κ.υ.α. 892/19 (ΦΕΚ 221 Β’/1-2-2019) καθορίζεται η διαδικασία ακινητοποίησης δηλαδή αφαίρεσης επί τόπου της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων κυκλοφορίας των οχημάτων που κατά τον τεχνικό τους έλεγχο σε Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΙΚΤΕΟ), σημειώνεται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) Επικίνδυνη Έλλειψη. Η διαδικασία: - Σε περίπτωση που κατά τον τεχνικό έλεγχο οχήματος (αρχικό, περιοδικό, εκούσιο, έκτακτο, ειδικό και επανέλεγχο) σε ΙΚΤΕΟ, διαπιστωθούν ελλείψεις που καθιστούν το όχημα επικίνδυνο για την οδική ασφάλεια, αυτό ακινητοποιείται, δηλαδή αφαιρούνται επί τόπου η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες κυκλοφορίας (η πινακίδα κυκλοφορίας για μοτοσικλέτα). Η αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας έχει την έννοια ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία του οχήματος, ο δε ενδιαφερόμενος μπορεί να το μετακινήσει μόνο μέχρι το συνεργείο επισκευής με μέσα ασφαλή για την οδική κυκλοφορία και μετά την επισκευή του, σε ΚΤΕΟ προκειμένου να γίνει ο επανέλεγχος για τη διαπίστωση αποκατάστασης των επικίνδυνων ελλείψεων. - Η αφαίρεση των προαναφερόμενων στοιχείων κυκλοφορίας γίνεται από αστυνομικό όργανο το οποίο ειδοποιείται από το ΙΚΤΕΟ για τον σκοπό αυτό. Το ΙΚΤΕΟ χορηγεί στον ενδιαφερόμενο έγγραφο, υπόδειγμα του οποίου παρατίθεται στο παράρτημα Ι της απόφασης. - Τα στοιχεία κυκλοφορίας αποστέλλονται από την Αστυνομική Αρχή στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας ή σε αυτή που υποδεικνύεται από τον ενδιαφερόμενο. - Η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας στον ενδιαφερόμενο γίνεται κατόπιν ελέγχου κατά αρμοδιότητα από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας με την προσκόμιση ΔΤΕ χωρίς επικίνδυνες ελλείψεις από ΚΤΕΟ στο οποίο διενεργήθηκε ο επανέλεγχος.Στην περίπτωση που στο εκδιδόμενο ΔΤΕ δεν σημειώνονται σοβαρές ελλείψεις, το ΚΤΕΟ χορηγεί και το κατάλληλο Ενδεικτικό Σήμα Τεχνικού Ελέγχου (ΕΣΤΕ) το οποίο επικολλάται στην πινακίδα κυκλοφορίας από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας. Δείτε την υπουργική απόφαση «εδώ».

  • 0 Έκθεση του υπουργείου για τους τεχνικούς ελέγχους οχημάτων (μέρος Α')

    5.00 of 9 ψήφοι

      Σοκ προκαλεί η έκθεση του υπουργείου για τους τεχνικούς ελέγχους οχημάτων στην Ελλάδα. Την απόρρητη έκθεση του υπουργείου Μεταφορών για την διεξαγωγή των Τεχνικών Ελέγχων Οχημάτων στην Ελλάδα δημοσιεύει αποκλειστικά το NewsAuto στην οποία καταγράφονται όλες οι παθογένειες του συστήματος και της νομοθεσίας με αποτέλεσμα οι έλεγχοι στα ΚΤΕΟ να είναι ελλιπείς σε βάρος της οδικής ασφάλειας και του περιβάλλοντος. Μάλιστα στην έκθεση αναγράφονται εκτενώς τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί στις διαδικασίες ελέγχου των οχημάτων και πως ένα υπάλληλος ΚΤΕΟ μπορεί να «περάσει» ένα όχημα που πρέπει να κοπεί αλλά και για τα πενιχρά πρόστιμα που επιβάλλονται στους παραβάτες. Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώνει το Υπουργείο Μεταφορών, το ποσοστό απόρριψης όλων των κατηγοριών οχημάτων στα ΚΤΕΟ της χώρας για το 2017 κυμάνθηκε στο 5,3 % σε σύνολο 2,93 εκατομμυρίων τεχνικών ελέγχων. Προφανώς, στα πλαίσια του ανταγωνισμού και δεδομένου ότι η χώρα μας απαρτίζεσαι από έναν εκ των γηραιότερων στόλων στην Ευρώπη, ο έλεγχος παραμένει ελλιπής χωρίς ποιότητα και τα ΚΤΕΟ ηθελημένα ή μη, υποβαθμίζουν τα αποτελέσματα σε βάρος της οδικής ασφάλειας και της προστασία του περιβάλλοντος. Στην έκθεση, παρατίθενται οι βασικές παράμετροι και οι αντίστοιχες ενέργειες αλλοίωσης ενός τυπικού τεχνικού ελέγχου ως προς τη διεξαγωγή του και το αποτέλεσμά του, αλλά και προτάσεις για την αναβάθμιση της ποιότητας των ελέγχων αυτών.   Παραλήψεις και μη ορθή χρήση του εξοπλισμού Ένας τεχνικός έλεγχος πρακτικά χωρίζεται σε δυο στάδια, την εισαγωγή των στοιχείων του οχήματος στο Μηχανογραφικό Σύστημα του ΚΤΕΟ από τη γραμματεία και τη διαδικασία των μετρήσεων με σκοπό τη σύνταξη και έκδοση Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου.   Εισαγωγή οχήματος χωρίς τα απαραίτητα δικαιολογητικά Καθημερινά, προσκομίζονται στα ΚΤΕΟ οχήματα, των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν έχουν την πιο πρόσφατη άδεια κυκλοφορίας στη κατοχή τους. Αυτό διασταυρώνεται μέσω του ΜΣ του ΚΤΕΟ, καθώς στο ΜΣ του Υπουργείου εμφανίζεται ημερομηνία έκδοσης άδειας κυκλοφορίας μεταγενέστερη της προσκομιζόμενης. Η πιο συνηθισμένη περίπτωση είναι η μη ενημερωμένη άδεια κυκλοφορίας, αναφέροντας τα στοιχεία προηγουμένου κάτοχου έπειτα από μεταβίβαση. Ενώ με χαμηλότερη συχνότητα προσκομίζονται φωτοαντίγραφα των αδειών και όχι οι πρωτότυπες. Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, ο έλεγχος δε μπορεί να διενεργηθεί σε καμία από τις παραπάνω περιπτώσεις. *ΜΣ = Μηχανογραφικό Σύστημα   Έκδοση παράβολου μετά το πέρας του τεχνικού ελέγχου Σύμφωνα με την ΥΑ Φ50/34524/4444/2008 (ΦΕΚ Β’1280/02.07.2008), το ηλεκτρονικό παράβολο πρέπει να δεσμεύεται πριν την έναρξη της διαδικασίας ενός εκπρόθεσμου τεχνικού ελέγχου. Πρακτικά, αυτό δε τηρείται καθώς ενδέχεται κατά τη διενέργεια να προκύψουν επικίνδυνες ελλείψεις, με συνέπειες όπως την αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας και την ενημέρωση των Αρχών. Έπειτα η ακύρωση του δεσμευμένου παράβολου απαιτεί διαδικασία αιτιολογίας της πράξης αυτής και προώθησης του αιτήματος επιστροφής χρημάτων μέσω Δ.Ο.Υ. Συνηθίζεται, μετά το πέρας των μετρήσεων και πριν την έκδοση ΔΤΕ ο ελεγκτής να ενημερώνει σχετικώς τη γραμματεία ώστε αυτή να προβεί σε εκτύπωση και δέσμευση παράβολων. Η διαπίστωση της πράξης αυτής είναι απλή αν παραθέσει κάποιος την ώρα έναρξης του ελέγχου (λήψη 1ης φωτογραφίας) και την ώρα έκδοσης του παράβολου. *ΔΤΕ = Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου   ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ Ένας τυπικός τεχνικός έλεγχος περιλαμβάνει τα εξής στάδια: Ταυτοποίηση στοιχείων αδείας κυκλοφορίας (αριθμός κυκλοφορίας, αριθμός πλαισίου, αριθμός και τύπος κινητήρα, χρώμα, σχήμα αμάξης..) Καταγραφή χιλιομέτρων, έλεγχος φώτων θέσης, διασταύρωσης, πορείας, πέδησης και οπτικός έλεγχος αμαξώματος Μέτρηση εκπομπών καυσαερίων Μέτρηση έντασης φώτων Σύγκλιση – απόκλιση εμπρόσθιου άξονα Μέτρηση απόδοσης ανάρτησης και πέδησης Οπτικός έλεγχος στο λάκκο κατόπτευσης ή στο ανυψωτικό μηχάνημα Εξ’ αυτών, οι μετρήσεις των εκπομπών καυσαερίων, του φωτόμετρου, της σύγκλισης – απόκλισης, της ανάρτησης και της πέδησης μέσω των μηχανημάτων είναι απαραίτητες για την έκδοση ενός δελτίου καθώς δεν είναι υποχρεωτική η καταγραφή οπτικών ελλείψεων.   Εκπομπές Καυσαερίων Σύμφωνα με τη παράγραφο 8.2 του Παραρτήματος I της πρόσφατης Ευρωπαϊκή Οδηγίας 2014/45/ΕΚ, ορίζονται οι μέθοδοι και τα όρια αποδεκτών εκπομπών καυσαερίων. Ο τρόπος μέτρησης της θολερότητας ενός κινητήρα diesel πραγματοποιείται επιταχύνοντας από τη ταχύτητα βραδυπορίας (ρελαντί) έως τη ταχύτητα ανακοπής καυσίμου. Η διαδικασία αυτή αποφεύγεται για λόγους: επιτυχίας του ελέγχου, καθώς η θολερότητα είναι ποσοτικό μέγεθος και η μη επιτάχυνση του κινητήρα με τον τρόπο που ορίζει η νομοθεσία καταγράφει χαμηλότερους συντελεστές θολερότητας (Κ) από τους πραγματικούς. αποφυγής δυσαρέσκειας των πελατών λόγω έλλειψης γνώσης σχετικά με τον ορθό τρόπο μέτρησης των εκπομπών αποφυγής θορύβων και ρύπανσης του περιβάλλοντα χώρου Η μέτρηση εκπομπών κινητήρων βενζίνης είναι αποτέλεσμα 5 παραγόντων, εκ των οποίων οι 2 όταν το όχημα βρίσκεται σε κατάσταση βραδυπορίας ( CO% και HC) και 3 όταν βρίσκεται στις 2000-3000 στροφές ανά λεπτό (CO%, HC και συντελεστής λ). Η εξασφάλιση χαμηλών ρύπων για κάποιο συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια του  ελεγκτή, καθώς στο μονοξείδιο του άνθρακα (CO) υπολογίζεται η επί τοις εκατό περιεκτικότητα και δεν αφήνει περιθώριο μεταβολής, όπως ο ποσοτικός συντελεστής Κ στα πετρελαιοκίνητα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σε ένα ΕΔΧ 18 ετών με 1.500.000 διανυθέντα χιλιόμετρα είναι εύκολο να καταγραφούν εντός ορίων μετρήσεις ενώ σε ένα IX με 10.000 χιλιόμετρα χωρίς καταλύτη είναι σχεδόν αδύνατο. Επομένως όταν ένα βενζινοκίνητο όχημα δεν εκπέμπει εντός ορίων , οι μετρήσεις του αντικαθίστανται  με μετρήσεις ενός  εκ των υπολοίπων αυτοκινήτων που βρίσκονται στο χώρο του ελέγχου.   Μέτρηση έντασης και σκόπευσης φώτων Κατά τη μέτρηση της έντασης και σκόπευσης φώτων σε τεχνικό έλεγχο ΜΟΤΟ είναι αφενός ευκολότερο να απορριφθούν οι μετρούμενες τιμές και αφετέρου απασχολείται και δεύτερος ελεγκτής ως χέρι βοήθειας στον ελεγκτή που έχει αναλάβει τον έλεγχο στο ρόλο του αναβάτη ώστε να μετρηθούν τα μεγέθη. Για να απλοποιηθεί η διαδικασία, έχει κατασκευαστεί μια διάταξη με ένα προβολέα δύο διαβαθμίσεων έντασης φωτός, στον οποίο έχει προσαρμοστεί το φωτόμετρο των ΜΟΤΟ έτσι ώστε με την απλή ενεργοποίηση της διάταξης επιτυγχάνεται η ακριβής ένταση και σκόπευση της μεσαίας και της μεγάλης σκάλας αντίστοιχα. Βέβαια, με έναν τυπικό έλεγχο ενός ΚΤΕΟ στις τιμές έντασης και σκόπευσης των φώτων των ΜΟΤΟ, θα διαπιστωθεί πως είναι οι ίδιες (ειδικά ως προς την ένταση) και επομένως οι μετρήσεις δεν είναι οι πραγματικές τους.   Έλεγχος ανάρτησης και πέδησης Μετά τις μετρήσεις καυσαερίων και φώτων ακολουθούν οι μετρήσεις ανάρτησης και πέδησης. Όταν ο εμπρόσθιος άξονας ανέβει στο αμορτισερόμετρο, εκτός της απόδοσης ταυτόχρονα υπολογίζεται το βάρος του άξονα. Αυτό το βάρος θα χρησιμοποιηθεί αργότερα για τον υπολογισμό της απόδοσης πέδησης. Μετά τη μέτρηση της ανάρτησης του εμπρόσθιου άξονα, οι τροχοί πέφτουν στους κυλίνδρους (ράουλα) όπου υπολογίζεται η διακύμανση της πέδησης αλλά και η επιμέρους απόδοση του εμπρόσθιου άξονα. Ακολουθεί η ίδια διαδικασία για τον πίσω άξονα. Προσθέτοντας τις δυνάμεις πέδησης των τεσσάρων τροχών και διαιρώντας τις με το συνολικό βάρος (προκύπτει από το ζύγισμα των 2 αξόνων κατά τη διάρκεια της μέτρησης της ανάρτησης) προκύπτει η συνολική απόδοση. Αν παρατηρηθεί χαμηλή απόδοση της ανάρτησης σε έναν τροχό, θα σημειωθεί Σοβαρή Έλλειψη αυτόματα από το Σύστημα, είτε λόγω χαμηλής απόδοσης της ανάρτησης για ένα συγκεκριμένο τροχό είτε λόγω μεγάλης διαφοράς απόδοσης που εμφανίζουν οι αναρτήσεις του συγκεκριμένου άξονα. Το πρόβλημα αυτό ρυθμίζεται μετρώντας τον ‘καλό’ άξονα 2 φορές χωρίς να κατοχυρωθούν οι τιμές του άξονα που εμφανίζει πρόβλημα. Ομοίως και για τη μέτρηση πέδησης, όπου το σύνηθες πρόβλημα συναντάται όχι στη συνολική απόδοση αλλά στη μονόπλευρη πέδηση οχημάτων στον πίσω άξονα, ειδικότερα στα παλαιότερα οχήματα εφοδιασμένα με ταμπούρα. Ένδειξη ότι ένας άξονας χρησιμοποιείται 2 φορές για να παρακαμφθεί ένα χαλασμένο αμορτισέρ αποτελεί το γεγονός ότι στο Δελτίο αποτυπώνονται ίδιες αποδόσεις ανάρτησης για τους δύο άξονες, παραδείγματος χάρη 80% – 75% για τον εμπρόσθιο άξονα και 80% – 75% και για τον πίσω άξονα. Επίσης, οι δύο άξονες θα παρουσιάζουν το ίδιο βάρος που πρακτικά δεν συνηθίζεται.  Δείτε την συνέχεια «εδώ».