Νέα & ενημερώσεις

Από εδώ μπορείτε να ενημερώνεστε για όλες τις εξελίξεις γύρω από το όχημά σας και όχι μόνο! Όλες οι ενημερώσεις μας δημοσιοποιούνται και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας μας, για αυτό ακολουθήστε μας και στο social media της επιλογής σας.

  • 0 Κατάθεση πινακιδών με ένα κλικ, αλλά και διαστάυρωση στοιχείων, ΚΤΕΟ, τελών κυκλοφορίας και ανασφάλιστων οχημάτων μέσο ΑΑΔΕ

    • Γενικά
    • από ΙΚΤΕΟ Εκηβόλος
    • 30-12-2020
    4.92 of 13 ψήφοι

    Κατάθεση πινακιδών με ένα κλικ, αλλά και διαστάυρωση στοιχείων, ΚΤΕΟ, τελών κυκλοφορίας και ανασφάλιστων οχημάτων μέσο ΑΑΔΕ με τσουχτερά πρόστιμα για τους παραβάτες. Εντός των επόμενων ωρών αναμένεται να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) η εφαρμογή MyCar στην οποία οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα μπορούν να πραγματοποιούν ηλεκτρονικά την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας τους και να θέτουν με ένα κλικ το αυτοκίνητό τους σε καθεστώς προσωρινής ακινησίας. Από την άλλη μεριά βέβαια η ΑΑΔΕ μέσω της πλατφορμας myCar θα γνωρίζει ανά πάσα στιγμή ποιοι ιδιοκτήτες δεν έχουν εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας, κινούν τα οχήματα χωρίς ασφάλεια και ΚΤΕΟ ή τα κινούν παράνομα ενώ έχουν δηλώσει ακινησία και θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιβάλλει τα πρόστιμα που ορίζει η νομοθεσία που εξαιτίας των προβλημάτων διαλειτουργικότητας είχε ουσιαστικά αδρανοποιηθεί… Πάντως όσοι ιδιοκτήτες οχημάτων θέλουν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους το μόνο, που θα χρειάζεται να κάνουν θα είναι πλέον να τις αφαιρέσουν από το όχημα και να τις κρατήσουν σπίτι τους ωστόσο σε περίπτωση που παρανομήσουν και κινήσουν τα οχήματά τους ενώ έχουν καταθέσει ηλεκτρονικά αίτημα ακινησίας τότε προβλέπονται υπέρογκα πρόστιμα που κυμαίνονται από 10.000 ευρώ έως και 30.000 ευρώ αλλά και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 3 χρόνια. Η ΑΑΔΕ εκτιμά ότι με αυτό τον τρόπο θα σταματήσουν οι επισκέψεις στις κατά τόπους Εφορίες για την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες ανέρχονται σε 650.000 πράξεις ετησίως που περιλαμβάνουν ακινησίες αλλά και άρσεις ακινησιών. Επιπλέον, σε σύντομο χρονικό διάστημα, στην πλατφόρμα myCAR θα υπάρχει και μια πολύ εύχρηστη εφαρμογή για την πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας. Πάντως ειδικά για τα Τέλη Κυκλοφορίας όπως και για την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας το οικονομικό επιτελείο έχει δώσει παράταση στην εξόφληση ή στην κατάθεση των πινακίδων έως τις 28 Φεβρουαρίου 2021 οπότε οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους για να αποφασίσουν τι θα κάνουν…   Απλή η διαδικασία Η διαδικασία θα είναι απλή και ουσιαστικά οι κάτοχοι των οχημάτων θα μπαίνουν στην πλατφόρμα θα δηλώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία και τις πινακίδες του οχήματος που θέλουν να θέσουν σε ακινησία και θα το κάνουν απλά με ένα… κλικ. Δεν θα απαιτείται καν να στείλουν τις πινακίδες των οχημάτων τους με το ταχυδρομείο στις Εφορίες. Τα υπόλοιπα στοιχεία που είχαν υποχρέωση οι κάτοχοι αυτοκινήτων και δίκυκλων να καταθέσουν στις Εφορίες τα προηγούμενα χρόνια όπως η φωτοτυπία της δήλωσης εισοδήματος, όπου να αποδεικνύεται ποιος είναι ο κάτοχος του ΙΧ και η απόδειξη πληρωμής των Τελών Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους θα αντλούνται αυτόματα μέσα από τα συστήματα του υπουργείου Οικονομικών. Πάντως, όσοι θέλουν να καταθέσουν ηλεκτρονικά τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονικά μια υπεύθυνη δήλωση ότι το αυτοκίνητο θα σταθμεύσει σε κλειστό ιδιόκτητο χώρο… Στη συνέχεια, εκτός από τα αρμόδια τμήματα του υπουργείου Οικονομικών που θα ενημερώνονται έτσι ώστε να μην πληρωθούν τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας τα στοιχεία θα αποστέλλονται αυτομάτως και στην Ελληνική Αστυνομία, προκειμένου να γίνονται έλεγχοι. Σε περίπτωση παράβασης προβλέπονται πρόστιμα-σοκ για τους παραβάτες ιδιοκτήτες οχημάτων οι οποίοι έχουν δηλώσει ηλεκτρονικά την προσωρινή ακινησία του αυτοκινήτου τους ωστόσο εξακολουθούν να τα κυκλοφορούν παραβαίνοντας το νόμο. Η νομοθετική ρύθμιση αν σε περίπτωση ελέγχου οι Αρχές διαπιστώσουν ότι κάποιος κάτοχος έχει καταθέσει τις πινακίδες ηλεκτρονικά και κινεί παράνομα το όχημά του τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 10.000 ευρώ με επιπλέον καταβολή των ποσού ίσου με το διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ενώ σε περίπτωση υποτροπής τότε το πρόστιμο τριπλασιάζεται και κυμαίνεται σε 30.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος για 3 χρόνια! Τα υπέρογκα πρόστιμα φαίνεται ότι θεσπίστηκαν από το υπουργείο Οικονομικών ώστε να περιορίσουν στο ελάχιστο την κίνηση των οχημάτων που έχουν δηλωθεί σε προσωρινή ακινησία αλλά οι ιδιοκτήτες τους δυστυχώς τα κινούν παράνομα. Παράλληλα οι ιδιοκτήτες οχημάτων που θα πραγματοποιήσουν ακινησία θα πρέπει να το έχουν κάνει έως τα τέλη του έτους και θα πρέπει επίσης να αφαιρέσουν από το όχημα τις πινακίδες κυκλοφορίας και να δηλώσουν την ακριβή τοποθεσία όπου θα είναι παρκαρισμένο το όχημα. Σε περίπτωση που το όχημα βρεθεί παρκαρισμένο σε διαφορετική τοποθεσία τότε επιβάλλονται τα παραπάνω πρόστιμα!   Διαστάυρωση στοιχείων Πέραν την ηλεκτρονικής κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας η ΑΑΔΕ θα αποκτήσει με τη νέα πλατφόρμα myCAR ένα σύστημα στο οποίο θα καταγράφονται τα πάντα όπως τα ΚΤΕΟ, αν κάποιο όχημα είναι ασφαλισμένο, ποιοι ιδιοκτήτες έχουν εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας και με αυτό τον τρόπο θα μπορέσει επιτέλους να εφαρμόσει και το νόμο για τα ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ οχήματα που έχουν εξελιχθεί σε μάστιγα για την αγορά. Μάλιστα θα μπορέσει να πραγματοποιήσει ανά πάσα στιγμή και ελέγχους μέσω διασταύρωσης στοιχείων και να επιβάλλει τα πρόστιμα που ορίζει η νομοθεσία για τους παραβάτες ιδιοκτήτες οχημάτων. Η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ με την ονομασία myCAR θα είναι άμεσα προσβάσιμη από τα στελέχη της ΕΛΑΣ (Τροχαία, περιπολικά και ΔΙΑΣ) ώστε όλες οι δυνάμεις της Αστυνομίας να μπορούν να ελέγχουν κάποιο όχημα αν είναι ασφαλισμένο, αν έχει ΚΤΕΟ σε ισχύ, αν έχει Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων και βέβαια αν ο ιδιοκτήτης του έχει εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας. Πάνω από 1 εκατ. οχήματα σε προσωρινή ακινησία Πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στις κατά τόπους Εφορίες ώστε να γλιτώσουν τα υπέρογκα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και τα τσουχτερά τεκμήρια διαβίωσης αλλά και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Μόνο πέρυσι περίπου 95.000 ιδιοκτήτες αποφάσισαν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στις Εφορίες όλης της χώρας ενώ το 2018 κατατέθηκαν στις ΔΟΥ όλης της χώρας πάνω από 123.000 πινακίδες κυκλοφορίας. Πάντως τα τελευταία χρόνια ο ρυθμός κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας καταγράφει πτώση ωστόσο παραμένει πολύ μεγάλος ο στόλος των οχημάτων που βρίσκεται σε προσωρινή ακινησία… Πηγή: newsauto.gr

  • 0 Ενημέρωση θεμάτων ταξινόμησης, αποχαρακτηρισμό ΕΔΧ, άρση ακινησίας και παράταση διάρκειας ισχύος των φύλλων δοκιμών

    • Γενικά
    • από ΙΚΤΕΟ Εκηβόλος
    • 18-11-2020
    5.00 of 13 ψήφοι

    Με τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (Κ.Τ.Ε.Ο.) κλειστά λόγω της πανδημίας αναρτήθηκαν στο διαύγεια με κωδικό: ΨΗΓ2465ΧΘΞ-Ο6Λ (17/11/2020), 6Β50465ΧΘΞ-ΩΦ2 (25/11/2020) και 6ΖΩΩ465ΧΘΞ-ΩΕΒ (25/11/2020) οι εγκύκλιοι για την διευθέτηση των παρακάτω θεμάτων: 1) Ταξινόμηση μικρών φορτηγών οχημάτων μεικτού βάρους έως 3,5 τόνους προερχόμενων από χώρες του εξωτερικού 2) Κυκλοφορία αποχαρακτηρισμένων ΕΔΧ οχημάτων 3) Άρση ακινησίας μικρών φορτηγών οχημάτων μεικτού βάρους έως 3,5 τόνους 4) Παράταση διάρκειας ισχύος των φύλλων δοκιμών και των πιστοποιητικών έγκρισης και ταξινόμηση οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων (ADR) με μεικτού βάρους έως 3,5 τόνους. Δείτε την ΨΗΓ2465ΧΘΞ-Ο6Λ «εδώ» την 6Β50465ΧΘΞ-ΩΦ2 «εδώ» και την 6ΖΩΩ465ΧΘΞ-ΩΕΒ «εδώ».

  • 0 Έγκριση τύπου για ιπτάμενο αυτοκίνητο!

    • Γενικά
    • από ΙΚΤΕΟ Εκηβόλος
    • 02-11-2020
    5.00 of 12 ψήφοι

      Το PAL-V Liberty, το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο στον κόσμο, έχει λάβει έγκριση τύπου και μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί νόμιμα σε ευρωπαϊκούς δρόμους.  Η Liberty πέρασε τις αυστηρές ευρωπαϊκές δοκιμές για να πάρει έγκριση τύπου για το PAL-V και τώρα είναι έτοιμη να κατακτήσει τους ευρωπαϊκούς δρόμους και τους αιθέρες.  Αυτό σηματοδοτεί την ολοκλήρωση ενός αυστηρού και εκτεταμένου προγράμματος δοκιμών που εκτελείται από τον Φεβρουάριο του 2020. Μετά από οδήγηση σε οβάλ πίστα με υψηλή ταχύτητα, δοκιμές φρένων και εκπομπών ρύπων, καθώς και δοκιμές ηχορύπανσης, το PAL-V Liberty είναι τώρα έτοιμο να οδηγηθεί σε δημόσιους δρόμους. Αυτή η σημαντική εξέλιξη σημαίνει ότι το ιπτάμενο αυτοκίνητο είναι ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στην απόκτηση πιστοποίησης για πτήσεις και στην ευρύτερη χρήση του σε πραγματικές συνθήκες. Από το 2015, ο σχεδιασμός του PAL-V Liberty υποβάλλεται σε δοκιμές και ελέγχους πιστοποίησης από την αεροπορία, μαζί με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) και η ολοκλήρωση των ελέγχων αυτών αναμένεται το 2022.  Προτού πραγματοποιηθούν οι τελευταίες 150 ώρες δοκιμών πτήσης, πρέπει να συμπληρωθούν περισσότερες από 1.200 αναφορές δοκιμών στο έδαφος. Μετά από αυτό, η εταιρεία θα είναι σε θέση να ξεκινήσει τις παραδόσεις σε πελάτες που έχουν παραγγείλει το ιπτάμενο αυτοκίνητο. Ωστόσο, για τους επόμενους μήνες, το Liberty θα υποβληθεί σε δοκιμές αντοχής σε δημόσιους δρόμους σε όλη την Ευρώπη. «Συνεργαζόμαστε με τις αρχές εδώ και πολλά χρόνια για να φτάσουμε σε αυτό το σημαντικό σημείο για την εξέλιξη του μοντέλου μας. Ο ενθουσιασμός που αισθανόμαστε εμείς στην ομάδα είναι τεράστιος», δήλωσε ο Mike Stekelenburg, CTO του PAL-V. «Ήταν πολύ δύσκολο να κάνεις ένα “διπλωμένο αεροσκάφος” να περάσει όλες τις δοκιμές στο δρόμο. Η δυσκολία που έπρεπε να καταφέρουμε ήταν το να διασφαλίσουμε πως ο σχεδιασμός συμμορφώνεται τόσο με τους κανονισμούς για τον αέρα όσο και για τους δρόμους».    Πηγή: newsauto.gr

  • 0 Η ιστορία του αυτοκινήτου στην Ελλάδα

    • Γενικά
    • από ΙΚΤΕΟ Εκηβόλος
    • 11-10-2020
    5.00 of 13 ψήφοι

    Αυτή είναι η ιστορία του αυτοκινήτου στην Ελλάδα - Ο Κώστας Χρηστομάνης, το πρώτο δυστύχημα το 1907, το αμάξι στον κινηματογράφο της χώρας μας, αλλά και το Ράλι Ακρόπολις   Στα τέλη του 19ου αιώνα, μες στη διάχυτη αισιοδοξία για έναν καλύτερο κόσμο, η τεχνολογία καλπάζει προσφέροντας στον άνθρωπο τις πρώτες πρακτικές ανέσεις που θα διευκολύνουν και θα ομορφύνουν την καθημερινότητά του. Αυτοματισμοί που δεν είχε φανταστεί το ανθρώπινο μυαλό μπαίνουν στη ζωή μας. Όλα αυτά βέβαια σε μια πρωτόλεια μορφή, αλλά η τεχνολογική εξέλιξη υπόσχεται θαύματα παντού, ακόμα και στους δρόμους. Η εμφάνιση των πρώτων αυτοκινήτων αλλάζει ριζικά τον χάρτη των μετακινήσεων. Μια νέα εποχή ανατέλλει!   Ο άνθρωπος πάντοτε ταξίδευε «Ο Κώστας Χρηστομάνος, ο ένας από τους δύο πρωτοπόρους της αυτοκίνησης στην Ελλάδα» Τα ταξίδια δεν είναι βέβαια μια ανακάλυψη της εποχής μας. Όσο κι αν ελαχιστοποιήθηκαν οι αποστάσεις με τα τεχνολογικά μέσα που διαθέτει ο σύγχρονος κόσμος, ο άνθρωπος πάντοτε ταξίδευε. Οι μετακινήσεις στην ξηρά ή στη θάλασσα φαίνονται να είναι τόσο παλιές όσο και η παρουσία μας σε αυτόν τον πλανήτη. Ειδικά τα στεριανά ταξίδια είχαν ένα δικό τους πρωτόκολλο: Στην αρχαία Ελλάδα οι άνθρωποι συνήθιζαν να διανύουν μεγάλες αποστάσεις με τα πόδια. Στους Πλατωνικούς διαλόγους ο πρωταγωνιστής Σωκράτης παρουσιάζεται συχνά πεζός καθ’ οδόν προς τον Πειραιά ή προς τα Μέγαρα. Το μικρό εκστρατευτικό σώμα του Λεωνίδα αναφέρεται ότι κάλυψε βαδίζοντας την απόσταση από τη Σπάρτη μέχρι τις Θερμοπύλες στον συντομότερο δυνατό χρόνο. Το ίδιο έκαναν και οι Μαραθωνομάχοι μετά την περίφημη μάχη επιστρέφοντας στο Φάληρο με τα πόδια, προκειμένου, αν χρειαζόταν, να πολεμήσουν ξανά τους εισβολείς. Αν όχι δρομέας, ο άνθρωπος γεννήθηκε βαδιστής, κι έχουν δίκιο όσοι υποστηρίζουν ότι η σύγχρονη καθιστική ζωή καταστρέφει την υγεία μας. Για μεγάλες αποστάσεις ή για δύσβατες ορεινές αναρριχήσεις, η χρήση τετράποδων όπως το άλογο ή το μουλάρι αποδείχθηκε πάντοτε μια λύση πρακτική και ανακουφιστική. Εκτός των άλλων, τα άλογα έσυραν και τις άμαξες, την πρώτη εξέλιξη στον τομέα της μεταφοράς. Στη συνέχεια, όταν ήρθε η ώρα της τεχνολογίας, τα τέσσερα πόδια των ζώων μετατράπηκαν σε τροχούς και η ιπποδύναμη μετουσιώθηκε στην έννοια του αυτοκίνητου μέσου. Η Ελλάδα υποδέχεται τον εικοστό αιώνα «Σύνθεση εικόνας και κειμένου, μία από τις πρώτες διαφημίσεις αυτοκινήτου» Στα τέλη του 19ου αιώνα το τηλέφωνο και ο ηλεκτρισμός μπαίνουν σιγά σιγά στη ζωή του Έλληνα, τουλάχιστον στα μεγάλα αστικά κέντρα. Κάνουν επίσης την εμφάνισή τους οι πρώτες γραφομηχανές, ραπτομηχανές, μεγάλες αστικές κατοικίες οικοδομούνται με το θαυματουργό οπλισμένο σκυρόδεμα (μπετόν), εισάγεται η χρήση του καλοριφέρ που λειτουργεί με κοκ ή αεριόφως, τα πλοία αποκτούν χαλύβδινο κύτος, κατασκευάζεται η πρώτη ατμάμαξα. Κοντά σε αυτά τα δώρα της τεχνολογίας παρουσιάζονται δειλά και τα πρώτα αυτοκίνητα, μια σούπερ ανακάλυψη που υποστηρίζει την ατομικότητα του ανθρώπου σε σχέση με τα μαζικά μέσα μεταφοράς, υποκαθιστώντας τις παλιές, πολυτελείς ή μη, άμαξες. Μόνο που για την ώρα το αυτοκίνητο είναι ένα άπιαστο όνειρο για τον μέσο άνθρωπο. Η Ελλάδα βγήκε από τις ομίχλες της σκλαβιάς σαν μια χώρα πρωτόγονη, με ανύπαρκτο οδικό δίκτυο και μεταφορικά μέσα. Στη διάρκεια του 19ου αιώνα έγινε μια τιτάνια προσπάθεια για τη χάραξη δρόμων αλλά και για τη δημιουργία και την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου. Ώσπου στα τέλη του αιώνα εμφανίστηκε και η πρώτη «αυτοκίνητη άμαξα», όπως αποκαλούσαν τότε το τεχνολογικό θαύμα του αυτοκινήτου. Όσον αφορά το πρόσωπο του ιδιοκτήτη, οι απόψεις διίστανται και μάλλον θα πρέπει να δεχτούμε ότι πρωτοπόροι της αυτοκίνησης στην Ελλάδα ήταν ένας ομογενής εκ Ρωσίας ονόματι Νικόλαος Κοντογιαννάκης και ο ιδρυτής της «Νέας Σκηνής» Κωνσταντίνος Χρηστομάνος. Όμως κάθε αρχή και δύσκολη, καθώς τα πρωτόγονα οχήματά τους αποδείχθηκαν ελαττωματικά. Κι όσον αφορά τον Κοντογιαννάκη, το αποδέχθηκε πολύ γρήγορα και το έβγαλε σε αχρησία μέσα σε είκοσι μέρες αναθεματίζοντας τους κακοτράχαλους δρόμους της πρωτεύουσας. Ο Χρηστομάνος όμως επέμεινε και κάθε φορά που αντιμετώπιζε βλάβη κατέβαινε ο ίδιος να την επισκευάσει έχοντας γύρω του ένα σωρό περίεργους. Στο μεταξύ, νέοι μνηστήρες της τεχνολογίας εμφανίζονταν. Η κυρία Εμπειρίκου της γνωστής οικογενείας των εφοπλιστών περιφερόταν με τη λιμουζίνα της στους αθηναϊκούς δρόμους του 1907 έχοντας ως σοφέρ της τον φημισμένο οδηγό Αλέξανδρο Μπαχάουερ. Την ίδια εποχή η βασιλική οικογένεια εισήγαγε το ένα μετά το άλλο τα αυτοκίνητα, ενώ ο Αιγυπτιώτης Εμμανουήλ Μπενάκης εμφανίστηκε με το φανταχτερό κόκκινο αμάξι του, προκειμένου να συμμετάσχει στην κυβέρνηση του Ελευθερίου Βενιζέλου. Έναν χρόνο νωρίτερα ο Γεώργιος Πεσμαζόγλου ταξίδεψε από το Παρίσι με το Renault του, το οποίο ανέπτυσσε την απίστευτη για την εποχή ταχύτητα των 35 Km/h, αλλά χρειάστηκαν τρεις μήνες για να φτάσει στον προορισμό του, την Αθήνα. Το 1908 είναι ζήτημα αν κυκλοφορούσαν 10 ιδιωτικά αυτοκίνητα και πώς αλλιώς να γινόταν: Δεν ήταν μόνο η αγορά και τα έξοδα συντήρησής τους, ήταν και το άθλιο οδικό δίκτυο, η εχθρική συμπεριφορά των πεζών αλλά και η παντελής έλλειψη μηχανικών και ανταλλακτικών σε περίπτωση βλάβης. Ωστόσο, φαίνεται ότι λίγο πριν αρχίσουν οι βαλκανικοί αγώνες τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα είχαν αβγατίσει και κάποιοι επιτήδειοι, για να αποφύγουν την επίταξή τους, τα μετέφεραν σε ξένους υπηκόους. Το πρώτο δυστύχημα «Το πρώτο δυστύχημα του 1907, πρωτοσέλιδο στην εφημερίδα «ΚΑΙΡΟΙ» Παρότι τα πρώτα αυτοκίνητα πήγαιναν με ταχύτητα χελώνας, οι επηρμένοι οδηγοί τους φρόντιζαν να παραβιάζουν κάθε έννοια συνετής οδήγησης. Όσο και αν φαίνεται αδιανόητο, εκείνες οι πρωτόγονες κούρσες γίνονταν ενοχλητικές σηκώνοντας σκόνη στους χωματόδρομους και κάνοντας απίστευτη φασαρία με τις μηχανές που αγκομαχούσαν. Και σαν να μην έφτανε αυτό, λίγο πριν από το μεσημέρι της 4ης Μαΐου 1907 είχαμε και το πρώτο δυστύχημα. Ο βουλευτής Φθιώτιδας Νικόλαος Σιμόπουλος παράβγαινε με τον πρίγκιπα Ανδρέα της βασιλικής οικογενείας. Στην κόντρα αυτή η βουλή ξεπέρασε τα ανάκτορα, αλλά, στον ενθουσιασμό της ταχύτητας, ο Σιμόπουλος έπεσε πάνω σε μια άτυχη εικοσιπεντάχρονη γυναίκα, την Ευφροσύνη Βαμβακά, μητέρα δύο ανήλικων παιδιών, η οποία στη συνέχεια χτυπήθηκε και από τον πρίγκιπα. Η ατιμωρησία ήταν από τότε το εθνικό μας γνώρισμα και κανείς από τους δύο δεν πλήρωσε για τον άδικο θάνατό της, λέγεται μάλιστα ότι το θύμα χτυπήθηκε από τον πρίγκιπα Ανδρέα, αλλά την ευθύνη την ανέλαβε ο Σιμόπουλος που καλυπτόταν από τη βουλευτική ασυλία. Το τρομερό δυστύχημα προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, έτσι ώστε να υποχρεωθεί ο διευθυντής της αστυνομίας να καλέσει τους επτά ιδιοκτήτες αυτοκινήτων για να τους κάνει αυστηρές συστάσεις. Οι εφημερίδες έθεταν δικαιολογημένα ένα δραματικό ερώτημα: Αν με επτά αυτοκίνητα θρηνούσαν θύματα, φανταστείτε τι θα συνέβαινε όταν τα αυτοκίνητα γίνονταν εβδομήντα! Οι συντεχνίες ενάντια στην πρόοδο «Ο βουλευτής Σιμόπουλος, καλυπτόμενος από τη βουλευτική ασυλία, δεν είχε καμία συνέπεια για τον θάνατο της νεαρής γυναίκας» Στο μεταξύ, η προσπάθεια των ιθυνόντων να αξιοποιήσουν τα δώρα της τεχνολογίας στις δημόσιες μεταφορές προσέκρουσε στον σκόπελο των ιδιωτικών συμφερόντων, καθώς μια σειρά από συντεχνίες βιοπορίζονταν από τα παραδοσιακά μέσα μεταφοράς. Οι έντονες κινητοποιήσεις τους ανάγκασαν την κυβέρνηση να υποχωρήσει για λίγο και μέχρι το 1912 η παράδοση μονοπωλούσε τις μετακινήσεις του κοινού εις βάρος των νέων τεχνολογικών επιτευγμάτων. Τα πρώτα αυτοκίνητα δεν διέθεταν φυσικά ούτε ζώνη ασφαλείας ούτε τα φλας πορείας κι έτσι οι οδηγοί αναγκάζονταν να βγάζουν το χέρι για να δείξουν ότι πρόκειται να στρίψουν. Λέγεται ότι τα αυτοκίνητα εκείνα έβρισκαν βενζίνη στα φαρμακεία και παρά την αμελητέα ταχύτητα που ανέπτυσσαν προκαλούσαν δυσαναλόγως πολλά δυστυχήματα – ο θλιβερός απολογισμός του 1934 ήταν επτά χιλιάδες δυστυχήματα. Οι αδέξιοι και αλαζόνες οδηγοί της εποχής ευθύνονταν για τα θύματα όχι στον βωμό της ασφάλτου αλλά των χωματόδρομων. Η δεκαετία του ’20: το αυτοκίνητο στον παράδεισο «Ο πρίγκιπας Ανδρέας, ο «έτερος Καππαδόκης» του πρώτου αυτοκινητικού δυστυχήματος» Η δεκαετία του ’20 δημιουργεί τις πιο ευνοϊκές συνθήκες για την ανάπτυξη της αυτοκίνησης στη χώρα μας. Τα νέα δεδομένα που δημιουργήθηκαν από τη Μικρασιατική Καταστροφή καθώς και ο ορίζοντας της παγκόσμιας ειρήνης έδωσαν ώθηση στη χρήση των τροχοφόρων οχημάτων. Το 1924 σημειώνεται αλματώδης αύξηση στις εισαγωγές αυτοκινήτων, που συνεχίζεται αδιάπτωτη μέχρι το 1929 – χρονιά χρυσοφόρα για τις αντιπροσωπείες των αυτοκινήτων. Στα χρόνια αυτά αυξήθηκε, εκτός των άλλων, και ο αριθμός των ταξί και των αγοραίων που κυκλοφορούσαν σε Αθήνα και Πειραιά. Στην εγχώρια αγορά κυριαρχούσαν τα αμερικανικά αυτοκίνητα και κυρίως τα νέα μοντέλα της Ford. Μαζί με τις εισαγωγές αυτοκινήτων εντάθηκε και η διαφήμιση στον πρωτοποριακό αυτόν τομέα. Οι ρεκλάμες της εποχής είναι μια σύνθεση εικόνας και εκτεταμένων κειμένων που σκοπό έχουν να ελκύσουν αγοραστές. Παρ’ όλα αυτά, η αγορά ενός αυτοκινήτου παρέμενε ακόμα όνειρο για τις χαμηλές τάξεις, καθώς δεν επιτρέπονταν οι δόσεις και η τιμή ενός οχήματος συναγωνιζόταν την αξία ενός ακινήτου στις πιο ακριβές περιοχές της πρωτεύουσας. Το σκηνικό άλλαξε άρδην στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, με την ελληνική οικονομία να βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης ύστερα από το κραχ του 1929 στην Αμερική. Ήδη από το 1930, κι ενώ οι συνέπειες της κρίσης δεν ήταν ακόμα ορατές στην Ευρώπη, οι εισαγωγές αυτοκινήτων στην Ελλάδα, η οποία παρεμπιπτόντως είχε τα περισσότερα αυτοκίνητα στην περιοχή των Βαλκανίων, άρχισαν να μειώνονται. Ωστόσο, στις 21 Ιουνίου 1931 έγινε το Διεθνές Ράλι Πάρνηθας. Το διοργάνωσε η γνωστή μας ΕΛΠΑ, με αφετηρία τo 15ο χλμ. της οδού Μενιδίου-Πάρνηθας και τέρμα στο 27ο χλμ. Έλαβαν μέρος 31 αυτοκίνητα και η έναρξη του αγώνα δόθηκε στις 7.45 το πρωί. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα βίωσε -όπως και άλλοι τομείς- την οικονομική κρίση, ενώ η δυσμενής κατάσταση φάνηκε να εκτονώνεται μόλις το 1934. Πόλεμος, Κατοχή και απελευθέρωση Η έκρηξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου σηματοδότησε την επίταξη των οχημάτων. Στον αγώνα κατά της ιταλικής εισβολής δεν έλαβαν μέρος μόνο τα δημόσια μέσα μεταφοράς αλλά σε κάποιες περιπτώσεις και τα ιδιωτικά αυτοκίνητα. Τα περισσότερα από τα επιταγμένα οχήματα καταστράφηκαν. Οι μεταφορικές ανάγκες του κράτους ήταν τεράστιες. Αστικά λεωφορεία, φορτηγά και επιβατικά αυτοκίνητα ανέλαβαν να καλύψουν το κενό που προέκυψε στην επιμελητεία του στρατεύματος.Το 1940 το επιβατικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα ήταν υπόθεση επαγγελματιών, των περίφημων σοφέρ, αλλά και των μεγαλοαστών που διέθεταν την απαραίτητη οικονομική άνεση. Τα επιβατηγά οχήματα της εποχής εκείνης αριθμούνται περί τις 8.700. Ό,τι δεν καταστράφηκε στη δίνη του πολέμου, κατασχέθηκε στη συνέχεια από τους κατακτητές στη διάρκεια της Κατοχής. Η έλλειψη μέσων μεταφοράς στην κατεχόμενη Ελλάδα δυσχέρανε ακόμα περισσότερο τη διακίνηση προμηθειών από μέρος σε μέρος, δημιουργώντας εφιαλτικές συνθήκες ανέχειας και πείνας, ιδίως στα αστικά κέντρα. Η παντελής έλλειψη υγρών καυσίμων αντιμετωπίστηκε με τη μετατροπή των αυτοκινήτων σε γκαζοζέν − συσκευές που παρήγαν καύσιμο αέριο με πυρόλυση από τη θέρμανση ξύλων. Οι οδηγοί άναβαν τη φωτιά ώστε να ζεσταθούν τα ξύλα έως ότου αρχίσουν να βγάζουν αέριο και μετά έβαζαν μπρος τη μηχανή του οχήματος. Σύμφωνα με αναφορές, κατά τη διάρκεια της Κατοχής υπήρχαν ακόμα και μοτοσικλέτες-γκαζοζέν. Κύρια χαρακτηριστικά των γκαζοζέν, ο έντονος θόρυβος και ο πυκνός καπνός με την έντονη μυρωδιά. Η αποχώρηση των Γερμανών και η απελευθέρωση βρήκαν τη χώρα ολοσχερώς κατεστραμμένη και αποδυναμωμένη. Οι οδικές μεταφορές ήταν η μόνη λύση, μια και το σιδηροδρομικό δίκτυο είχε δεχθεί ανεπανόρθωτα πλήγματα. Οι Έλληνες αυτοσχεδίασαν μετατρέποντας τα εγκαταλελειμμένα γερμανικά οχήματα σε λεωφορεία. Η UNRRA ανέλαβε την εισαγωγή οχημάτων επί πρωθυπουργίας Νικολάου Πλαστήρα. Πολύ σύντομα, τον Νοέμβριο του 1945, δημιουργήθηκε η Ειδική Επιτροπή Παροχής Αδειών για εισαγωγές στη χώρα μας. Τα χρόνια που ακολούθησαν μετά την Κατοχή, με τον Εμφύλιο και τις μεγάλες δυσκολίες ανασυγκρότησης, δεν ευνοούσαν τις εισαγωγές αυτοκινήτων, που παρέμεναν περιορισμένες και υπέκειντο σε αυστηρούς περιορισμούς. Συνέχεια του άρθρου «εδώ» Πηγή: fosonline.gr

  • 0 Οδήγηση μοτοσικλέτας μέχρι 125 κ.εκ. με δίπλωμα αυτοκινήτου

    • Γενικά
    • από ΙΚΤΕΟ Εκηβόλος
    • 24-09-2020
    1.67 of 15 ψήφοι

    Τη δυνατότητα να οδηγούν ελεύθερα μοτοσυκλέτες έως και 125 κ.εκ. έχουν πλέον όσοι διαθέτουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου, έπειτα από Κοινή Υπουργική Απόφαση. Έντονες οι αντιδράσεις από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης. Οι κάτοχοι διπλώματος αυτοκινήτου, ήτοι Β' Κατηγορίας, θα μπορούν πλέον ελεύθερα να οδηγούν μοτοσυκλέτα έως και 125 κ.εκ. Όπως έγινε γνωστό η νέα αυτή δυνατότητα προβλέπεται από τη νέα Υπουργική Απόφαση που στην ουσία καταργεί το δίπλωμα μοτοσυκλέτας έως τα 125 κ.εκ, κάτι που ήταν απαραίτητο έως και σήμερα. Στην απόφαση αυτή της ελληνικής κυβέρνησης η αντίδραση από τους εκπαιδευτές αυτοκινήτων ήταν άμεση. Μάλιστα ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης, ισχυρίζεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειωθούν τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας. «Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος και συνεχίζει: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη. Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας». H Κοινή Υπουργική Απόφαση. H Κοινή Υπουργική Απόφαση  Αριθμ. Α3/Οικ. 56475/6635 η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης με ΦΕΚ 4075/Β/22-9-2020 αναφέρει ότι: «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020 η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποίηση του Παραρτήματος Ι του π.δ. 51/2012 (Α' 101). Οι Υπουργοί Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υγείας και Υποδομών και Μεταφορών έχοντας υπόψη:1.Τις διατάξεις:α. της παρ. 8 του άρθρου 94 του ν. 2696/1999 (Α' 57) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» (Κ.Ο.Κ.), όπως ισχύει,β. του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α' 133),γ. των παρ. 1 και 3 του άρθρου 1 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου» (Α' 34), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 65 του ν. 1892/1990 (Α' 101) και του άρθρου 4 του ν. 1338/1983 (Α' 34), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 1440/1984 (Α' 70) και τροποποιήθηκε με τα άρθρα 7 του ν. 1775/ 1988 (Α' 101), 31 του ν. 2076/1992 (Α' 130), 19 του ν. 2367/1995 (Α' 261), 22 του ν. 2789/2000 (Α' 21), 48 του ν. 3427/2005 (Α' 312), 91 του ν. 3862/2010 (Α' 113) και 50 του ν. 4342/2015 (Α' 143), δ. του άρθρου δεύτερου του ν. 2077/1992 (Α' 136) «Κύρωση της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση και των σχετικών πρωτοκόλλων και δηλώσεων που περιλαμβάνεται στην Τελική πράξη», ε. του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α' 98), στ. του άρθρου 4 του π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α' 208), ζ. του πδ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 121),η. του π.δ. 121/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας» (Α' 148),θ. του π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών» (Α' 151), ι. του π.δ. 147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α' 192), ια. της υπό στοιχεία ΔΝΣα'/οικ. 59172/7775/ΦΝ 459/ 19/7/2019 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Ιωάννη Κεφαλογιάννη» (Β' 3058),ιβ. της υπ' αρ. οικ.33498/60551 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Διορισμός μετακλητού Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Υ.Ο.Δ.Δ. 506),ιγ. του π.δ. 51/2012 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ης Δεκεμβρίου 2006, όπως τροποποιήθηκε με τις οδηγίες 2008/65/ΕΚ της Επιτροπής της 27ης Ιουνίου 2008, 2009/113/ΕΚ της Επιτροπής της 25 ης Αυγούστου 2009 και 2011/94/ΕΕ της Επιτροπής της 28ης Νοεμβρίου 2011» (Α' 101), όπως ισχύει.2.Την ανάγκη συμμόρφωσης της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020 η οποία τροποποιεί την Οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης.3.Το γεγονός ότι από τις ρυθμίσεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:Άρθρο 1(ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΟΔΗΓΙΑΣ 2020/612)Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2020/612/ΕΕ1.Το σημείο 5.1.3. του παραρτήματος II του άρθρου 21 του π.δ. 51/2012 (Α'101) τροποποιείται ως ακολούθως:«5.1.3. Ειδικές διατάξεις για τα οχήματα των κατηγοριών ΒΕ, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 και D1E.Για τα οχήματα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, δεν σημειώνεται περιορισμός στην άδεια οδήγησης οχήματος των κατηγοριών ΒΕ, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1, ή D1E κατά το σημείο 5.1.2, εφόσον ο υποψήφιος είναι ήδη κάτοχος άδειας οδήγησης οχήματος με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων τουλάχιστον των εξής κατηγοριών: B, BE, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 ή D1E, και έχει εκτελέσει τις ενέργειες που περιγράφονται στο σημείο 8.4 κατά τη διάρκεια της εξέτασης προσόντων και συμπεριφοράς.»2.Στο σημείο 5.2. του παραρτήματος II του π.δ. 51/2012 (Α'101) το δεύτερο εδάφιο του δεύτερου υπότιτλου «Κατηγορία Α2» αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:«Εάν η μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο κυλινδρισμός του κινητήρα πρέπει να είναι τουλάχιστον 245 cm3.».Άρθρο 2Συμπλήρωση Παραρτήματος Ι του π.δ. 51/2012 (Α' 101)Στην παρ. 3 του Παραρτήματος Ι του άρθρου 21 του π.δ. 51/2012 (Α' 101), στο σημείο 12 του στοιχείου α της σελίδας 2 του εντύπου της άδειας οδήγησης, προστίθεται νέος εθνικός κωδικός αριθμός «121», ως ακολούθως:«121. Η κατηγορία Β ισχύει και για οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1.»Άρθρο 3ΙσχύςΗ ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.» Πηγή: autotriti.gr



Διαδώστε την σελίδα μας μέσω: