Νέα & ενημερώσεις

Από εδώ μπορείτε να ενημερώνεστε για όλες τις εξελίξεις γύρω από το όχημά σας και όχι μόνο! Όλες οι ενημερώσεις μας δημοσιοποιούνται και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας μας, για αυτό ακολουθήστε μας και στο social media της επιλογής σας.

  • 0 «Άκυρο» για οδήγηση μοτοσικλέτας με δίπλωμα αυτοκινήτου

    • Γενικά
    • από ΙΚΤΕΟ Εκηβόλος
    • 25-09-2020
    5.00 of 2 ψήφοι

    Υπ. Μεταφορών: «Άκυρο» για οδήγηση μοτοσικλέτας μέχρι 125 κ.εκ. με δίπλωμα αυτοκινήτου Επίσημη θέση στο ζήτημα που προέκυψε σήμερα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) και τη δυνατότητα οδήγησης μοτοσυκλέτας έως 125 κ.εκ. απ` όσους έχουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου πήρε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αναφέροντας πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Σε διευκρινιστική ανακοίνωση που εξέδωσε το αρμόδιο Υπουργείο ξεκαθαρίζει πως η ρύθμιση που υπάρχει στην Κοινή Υπουργική Απόφαση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης και όχι περεταίρω.Ως εκ τούτου δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 (125 κ.εκ) από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β (άδεια Ι.Χ. αυτοκινήτου). Μάλιστα υπογραμμίζεται πως για να συμβεί κάτι τέτοιο απαιτείται νέος νόμος.    Αναλυτικά το Υπουργείο αναφέρειΜε αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις  διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους  όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.  Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα. Πηγή: autotriti.gr

  • 0 Οδήγηση μοτοσικλέτας μέχρι 125 κ.εκ. με δίπλωμα αυτοκινήτου

    • Γενικά
    • από ΙΚΤΕΟ Εκηβόλος
    • 24-09-2020
    2.00 of 4 ψήφοι

    Τη δυνατότητα να οδηγούν ελεύθερα μοτοσυκλέτες έως και 125 κ.εκ. έχουν πλέον όσοι διαθέτουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου, έπειτα από Κοινή Υπουργική Απόφαση. Έντονες οι αντιδράσεις από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης. Οι κάτοχοι διπλώματος αυτοκινήτου, ήτοι Β' Κατηγορίας, θα μπορούν πλέον ελεύθερα να οδηγούν μοτοσυκλέτα έως και 125 κ.εκ. Όπως έγινε γνωστό η νέα αυτή δυνατότητα προβλέπεται από τη νέα Υπουργική Απόφαση που στην ουσία καταργεί το δίπλωμα μοτοσυκλέτας έως τα 125 κ.εκ, κάτι που ήταν απαραίτητο έως και σήμερα. Στην απόφαση αυτή της ελληνικής κυβέρνησης η αντίδραση από τους εκπαιδευτές αυτοκινήτων ήταν άμεση. Μάλιστα ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης, ισχυρίζεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειωθούν τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας. «Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος και συνεχίζει: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη. Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας». H Κοινή Υπουργική Απόφαση. H Κοινή Υπουργική Απόφαση  Αριθμ. Α3/Οικ. 56475/6635 η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης με ΦΕΚ 4075/Β/22-9-2020 αναφέρει ότι: «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020 η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποίηση του Παραρτήματος Ι του π.δ. 51/2012 (Α' 101). Οι Υπουργοί Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υγείας και Υποδομών και Μεταφορών έχοντας υπόψη:1.Τις διατάξεις:α. της παρ. 8 του άρθρου 94 του ν. 2696/1999 (Α' 57) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» (Κ.Ο.Κ.), όπως ισχύει,β. του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α' 133),γ. των παρ. 1 και 3 του άρθρου 1 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου» (Α' 34), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 65 του ν. 1892/1990 (Α' 101) και του άρθρου 4 του ν. 1338/1983 (Α' 34), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 1440/1984 (Α' 70) και τροποποιήθηκε με τα άρθρα 7 του ν. 1775/ 1988 (Α' 101), 31 του ν. 2076/1992 (Α' 130), 19 του ν. 2367/1995 (Α' 261), 22 του ν. 2789/2000 (Α' 21), 48 του ν. 3427/2005 (Α' 312), 91 του ν. 3862/2010 (Α' 113) και 50 του ν. 4342/2015 (Α' 143), δ. του άρθρου δεύτερου του ν. 2077/1992 (Α' 136) «Κύρωση της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση και των σχετικών πρωτοκόλλων και δηλώσεων που περιλαμβάνεται στην Τελική πράξη», ε. του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α' 98), στ. του άρθρου 4 του π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α' 208), ζ. του πδ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 121),η. του π.δ. 121/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας» (Α' 148),θ. του π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών» (Α' 151), ι. του π.δ. 147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α' 192), ια. της υπό στοιχεία ΔΝΣα'/οικ. 59172/7775/ΦΝ 459/ 19/7/2019 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Ιωάννη Κεφαλογιάννη» (Β' 3058),ιβ. της υπ' αρ. οικ.33498/60551 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Διορισμός μετακλητού Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Υ.Ο.Δ.Δ. 506),ιγ. του π.δ. 51/2012 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ης Δεκεμβρίου 2006, όπως τροποποιήθηκε με τις οδηγίες 2008/65/ΕΚ της Επιτροπής της 27ης Ιουνίου 2008, 2009/113/ΕΚ της Επιτροπής της 25 ης Αυγούστου 2009 και 2011/94/ΕΕ της Επιτροπής της 28ης Νοεμβρίου 2011» (Α' 101), όπως ισχύει.2.Την ανάγκη συμμόρφωσης της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020 η οποία τροποποιεί την Οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης.3.Το γεγονός ότι από τις ρυθμίσεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:Άρθρο 1(ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΟΔΗΓΙΑΣ 2020/612)Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2020/612/ΕΕ1.Το σημείο 5.1.3. του παραρτήματος II του άρθρου 21 του π.δ. 51/2012 (Α'101) τροποποιείται ως ακολούθως:«5.1.3. Ειδικές διατάξεις για τα οχήματα των κατηγοριών ΒΕ, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 και D1E.Για τα οχήματα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, δεν σημειώνεται περιορισμός στην άδεια οδήγησης οχήματος των κατηγοριών ΒΕ, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1, ή D1E κατά το σημείο 5.1.2, εφόσον ο υποψήφιος είναι ήδη κάτοχος άδειας οδήγησης οχήματος με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων τουλάχιστον των εξής κατηγοριών: B, BE, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 ή D1E, και έχει εκτελέσει τις ενέργειες που περιγράφονται στο σημείο 8.4 κατά τη διάρκεια της εξέτασης προσόντων και συμπεριφοράς.»2.Στο σημείο 5.2. του παραρτήματος II του π.δ. 51/2012 (Α'101) το δεύτερο εδάφιο του δεύτερου υπότιτλου «Κατηγορία Α2» αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:«Εάν η μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο κυλινδρισμός του κινητήρα πρέπει να είναι τουλάχιστον 245 cm3.».Άρθρο 2Συμπλήρωση Παραρτήματος Ι του π.δ. 51/2012 (Α' 101)Στην παρ. 3 του Παραρτήματος Ι του άρθρου 21 του π.δ. 51/2012 (Α' 101), στο σημείο 12 του στοιχείου α της σελίδας 2 του εντύπου της άδειας οδήγησης, προστίθεται νέος εθνικός κωδικός αριθμός «121», ως ακολούθως:«121. Η κατηγορία Β ισχύει και για οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1.»Άρθρο 3ΙσχύςΗ ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.» Πηγή: autotriti.gr

  • 0 Νέος ΚΟΚ: Δεν θα σβήνονται πλέον οι κλήσεις

    • Γενικά
    • από ΙΚΤΕΟ Εκηβόλος
    • 21-07-2020
    5.00 of 2 ψήφοι

      Νέος ΚΟΚ: Δεν θα σβήνονται πλέον οι κλήσεις - Έρχεται η online καταχώρηση των παραβάσεων Οι κλήσεις της Τροχαίας στους παραβάτες οδηγούς του ΚΟΚ δεν θα σβήνονται πλέον και όλοι θα πληρώνουν το πρόστιμο, ενώ θα ενεργοποιείται άμεσα και το Point System. Αυτή είναι μία από τις αλλαγές που προβλέπονται στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών. Τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον τομέα της οδικής ασφάλειας και στον ΚΟΚ παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης στο πλαίσιο παρουσίασης του συστήματος SAFESTRIP, σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Αναφορικά με τις βεβαιώσεις και τις καταχωρήσεις των παραβάσεων, αλλά και τις κλήσεις με τα πρόστιμα ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε πως πλέον θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα.Χαρακτηριστικά ανέφερε πως οι βεβαιώσεις και οι καταχωρίσεις των παραβάσεων του ΚΟΚ θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα, αφού σε πολλές περιπτώσεις ο οδηγός δεν είναι παρών (π.χ. παράβαση παράνομης στάθμευσης, υπερβολική ταχύτητα). Επίσης, θα δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM. Στην περίπτωση μη καταβολής προστίμου (εμπροθέσμως) ο παραβάτης θα το βλέπει να βεβαιώνεται στο TAXIS. Η αναθεώρηση που έρχεται στον ΚΟΚΟι κυριότερες παρεμβάσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αφορούν: - την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας,- τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος,- τη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές,- τη ρύθμιση πλαισίου για ασφαλή κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων (μικροκινητικότητα),- την υποχρεωτική χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών,- την υιοθέτηση χαμηλών προστίμων, αλλά και- την προσαύξησή τους σε περιπτώσεις μη έγκαιρης πληρωμής. Ο υφυπουργός Μεταφορών εξήγγειλε τη ψηφιοποίηση της βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του ΚΟΚ, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και ενεργοποίηση του Point System. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη, στόχος είναι η εγκαθίδρυση μηχανισμού ώστε τα πρόστιμα να επενδύονται σε έργα ενίσχυσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον ίδιο δήμο μέσω ενός Ταμείου Οδικής Ασφάλειας. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να αξιοποιήσει αυτούς τους πόρους και μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Πηγή: iefimerida.gr 

  • 0 Προσεχώς στα ΚΤΕΟ και τα μοτοποδήλατα

    5.00 of 2 ψήφοι

    Περιοδικός έλεγχος και στα μοτοποδήλατα αναμένεται να καθιερωθεί σύντομα στη χώρα μας σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr καθώς μέχρι σήμερα ο συγκεκριμένος τύπος δικύκλων εξαιρούνταν από τον υποχρεωτικό έλεγχο σε ΚΤΕΟ. Μάλιστα την πληροφορία του Newsauto.gr επιβεβαιώνει και σχετική εγκύκλιος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην οποία επισημαίνεται ξεκάθαρα ότι ετοιμάζεται να καθιερωθεί τεχνικός έλεγχος μοτοποδηλάτων στη χώρα μας! Ειδικότερα στην εγκύκλιο που αφορά στην πιστοποίηση καταλληλότητας εκπαιδευτικών μοτοποδηλάτων το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επισημαίνει ότι: «Με αφορμή αιτήματα από Υπηρεσίες Μεταφορών & Επικοινωνιών και Σχολές Οδηγών αναφορικά με τον τρόπο πιστοποίησης της καταλληλότητας των εκπαιδευτικών μοτοποδηλάτων που χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση και τις δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών, δεδομένου ότι στη χώρα μας δεν διενεργείται ακόμη περιοδικός τεχνικός έλεγχος μοτοποδηλάτων, εφαρμόζονται τα ακόλουθα. Μέχρις ότου καθιερωθεί περιοδικός τεχνικός έλεγχος μοτοποδηλάτων στη χώρα μας: Τα εκπαιδευτικά μοτοποδήλατα, προκειμένου να ενταχθούν για πρώτη φορά στο έργο της εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών και οδηγών, υπόκεινται υποχρεωτικά σε επιθεώρηση από την οικεία Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών, η οποία εκδίδει σχετική βεβαίωση καταλληλότητας ετήσιας ισχύος. Η βεβαίωση αυτή, την οποία φέρουν τα υπόψη μοτοποδήλατα, επιδεικνύεται υποχρεωτικά στην εξεταστική επιτροπή προς έλεγχο πριν την έναρξη της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς. Μετά τη λήξη της ως άνω βεβαίωσης και έκτοτε, τα εκπαιδευτικά μοτοποδήλατα φέρουν υποχρεωτικά υπεύθυνη δήλωση του κατόχου τους με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής, ετήσιας διάρκειας, στην οποία δηλώνεται ότι το μοτοποδήλατο έχει συντηρηθεί κατάλληλα και είναι κατάλληλο από τεχνικής απόψεως για την εκπαίδευση και τη διενέργεια δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών και γενικότερα για να κυκλοφορεί στο δημόσιο οδικό δίκτυο της χώρας. Η δήλωση αυτή καθώς και η τελευταία χρονικά εκδοθείσα από την οικεία Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών βεβαίωση καταλληλότητας επιδεικνύονται υποχρεωτικά στην εξεταστική επιτροπή προς έλεγχο πριν την έναρξη της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς. Από εκδόσεως της παρούσας, παύουν να εφαρμόζονται τα διαλαμβανόμενα σε προγενέστερες εγκυκλίους αναφορικά με το αντικείμενο του θέματος. Βεβαιώσεις καταλληλότητας εκπαιδευτικών μοτοποδηλάτων που έχουν τυχόν εκδοθεί από Υπηρεσίες Μεταφορών & Επικοινωνιών και βρίσκονται σε ισχύ κατά την έκδοση της παρούσας, εξακολουθούν να ισχύουν έως την αναγραφόμενη στις ίδιες ημερομηνία λήξης ισχύος τους.» Πηγή: Newsauto.gr

  • 0 Από ΚΤΕΟ θα περνούν κάθε χρόνο τα παλαιά αυτοκίνητα

    5.00 of 3 ψήφοι

    Κάθε χρόνο αντί για δύο να περνούν από ΚΤΕΟ τα παλαιά αυτοκίνητα εξετάζουν τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και του Περιβάλλοντος σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr!  Η ακριβής ηλικία των οχημάτων δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει καθώς οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι δύο και η μία αφορά σε οχήματα με ηλικίες πάνω από 10 έτη (δηλαδή οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2010) και η δεύτερη αφορά σε οχήματα με ηλικία άνω των 15 ετών (δηλαδή οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2005). Οι συγκεκριμένες προτάσεις έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μεταξύ των στελεχών από συναρμόδια Υπουργεία που ασχολούνται με το μέλλον της αυτοκίνησης και την ανανέωση του στόλου των οχημάτων ενώ επίσης σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στον έλεγχο των ΚΤΕΟ  ώστε να περνούν πραγματικά τα οχήματα που πρέπει ενώ όσα είναι επικίνδυνα να κόβονται! Η έλευση από τα ΚΤΕΟ κάθε χρόνο για τα οχήματα με ηλικίες 10 ή 15 ετών θα αποτελέσει και μάλλον το πρώτο αντικίνητρο για τους κατόχους των παλαιών, ρυπογόνων και επικίνδυνων αυτοκινήτων ώστε να αποκτήσουν κάποιο νεότερο. Ο στόχος πάντως που έχει θέσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων περιλαμβάνει και την ενεργοποίηση μηχανισμών ελέγχου για τα ΚΤΕΟ όπου τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι όλα τα οχήματα που περνούν από τεχνικό έλεγχο είναι σε άριστη κατάσταση με αποτέλεσμα να κόβονται ελάχιστα οχήματα με Επικίνδυνες Ελλείψεις! Να υπενθυμίσουμε πως όπως αποκάλυψε το Newsauto.gr το 2017 στην Ελλάδα «κόπηκαν» μόλις 45 αυτοκίνητα σε περίπου 2 εκατ. τεχνικούς ελέγχους ενώ το 2016 σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στην διάθεσή μας μόλις 46 αυτοκίνητα «κόπηκαν» σε 1,9 εκατ. τεχνικούς ελέγχους και  το 2015 «κόπηκαν» 68 αυτοκίνητα σε σχεδόν 2 εκατ. ελέγχους. Επίσης σύμφωνα με τα στοιχεία του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων διαπιστώνει κανείς πως σε σύνολο 4,6 εκατ. οχημάτων, εκ των οποίων το 50% πρέπει να περνά κατά μέσο όρο από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, θα έπρεπε να ελέγχονται 2,5 εκατ. οχήματα ετησίως αλλά αντ’ αυτού από τα ΚΤΕΟ πέρασαν μόλις ούτε 2 εκατ. οχήματα το 2017. Πέραν των οχημάτων με τις επικίνδυνες ελλείψεις που ήταν μόλις 47 το 2017 καταγράφηκαν 95.154 οχήματα με σοβαρές ελλείψεις έναντι 75.265 οχημάτων το 2016 και 105.025 αυτοκινήτων το 2015. Δηλαδή το 2017 μόλις το 4,77% του στόλου των οχημάτων που επισκέφθηκαν κάποιο ΚΤΕΟ «έφυγαν» με σοβαρές ελλείψεις και αναγκαστικά έπρεπε να ξαναπεράσουν από τεχνικό έλεγχο. Τα γερμανικά ΚΤΕΟ «κόβουν» 9,8 εκατ. αυτοκίνητο τον χρόνο! Η Γερμανία αποτελεί μία χώρα πρότυπο για τους ελέγχους ΚΤΕΟ, όπως επίσης και άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Ωστόσο το εντυπωσιακό για μια χώρα με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αποτελεί το γεγονός πως το ποσοστό των οχημάτων που «κόβονται» από τα γερμανικά ΚΤΕΟ ανέρχεται σε 35,5%! Ειδικότερα σε 27,6 εκατ. ελέγχους που πραγματοποίησαν τα γερμανικά ΚΤΕΟ «κόπηκαν» σχεδόν 9,8 εκατ. οχήματα με 2,67 βλάβες κατά μέσο όρο! Και να είστε σίγουροι πως οι έλεγχοι στα γερμανικά ΚΤΕΟ πραγματοποιούνται για να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα η οδική ασφάλεια αλλά και η προστασία του περιβάλλοντος ενώ παράλληλα να λειτουργούν όλες οι επιχειρήσεις από τον κλάδο αυτοκινήτου που περιλαμβάνει τα συνεργεία, τα φανοποιεία, την πώληση ανταλλακτικών αλλά και ελαστικών που αποφέρουν τεράστια έσοδα στη γερμανική οικονομία… Πήγη: Newsauto.gr