Νέα & ενημερώσεις

Από εδώ μπορείτε να ενημερώνεστε για όλες τις εξελίξεις γύρω από το όχημά σας και όχι μόνο! Όλες οι ενημερώσεις μας δημοσιοποιούνται και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας μας, για αυτό ακολουθήστε μας και στο social media της επιλογής σας.

  • 0 Πρόστιμα σε εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων

    • Γενικά
    • από ΙΚΤΕΟ Εκηβόλος
    • 01-01-2022
    4.80 of 10 ψήφοι

    Από Δευτέρα τα πρόστιμα σε εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων Σταδιακά αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία οι ψηφιακές εφαρμογές της ΑΑΔΕ που θα διαπιστώνουν ποιοι δεν έχουν πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας, ασφάλεια και δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ. Το 2022 φαίνεται δεν θα ξεκινήσει καλά για όσους δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας και ασφάλιστρα και βέβαια δεν περνούν τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ. Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός ότι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα ενεργοποιήσει τις δύο εφαρμογές που έχει ήδη έτοιμες MyAuto και Audit Car με τις οποίες θα μπορέσει να πραγματοποιήσει την διασταύρωση των στοιχείων και θα ανακαλυφθούν οι παραβάτες ιδιοκτήτες οχημάτων στους οποίους αυτομάτως θα επιβληθούν τα ανάλογα πρόστιμα στο Taxisnet! Υπολογίζεται ότι πάνω από 1,2 εκατ. ιδιοκτήτες δεν περνούν τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ ενώ επίσης πάνω από 650.000 τα κινούν ανασφάλιστα ενώ στα ίδια επίπεδα με τα ανασφάλιστα κινείται και ο αριθμός των ιδιοκτητών που δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας! Μόνο από την μη έλευση από τεχνικό έλεγχο οι οικονομικές απώλειες για το κράτος ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ ετησίως ενώ συνολικά οι απώλειες ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ. Η υπηρεσία MyAuto Η ηλεκτρονική υπηρεσία MyAuto θα παρέχει σε πραγματικό χρόνο πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες όσον αφορά στα οχήματα, όπως στα βασικά στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, στην εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας, στον τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) και στην ασφάλιση του οχήματος. Με αυτό τον τρόπο θα μπει ένα τέλος στους παραβάτες ιδιοκτήτες που κινούν το όχημά τους ανασφάλιστο και χωρίς να έχουν εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας, ενώ παράλληλα δεν το έχουν περάσει και από ΚΤΕΟ! Αντίστοιχο ψηφιακό «παρατηρητήριο», με την ονομασία Audit-Car, θα έχουν στη διάθεσή τους και οι ελεγκτικές αρχές, που θα μπορούν πολύ εύκολα και γρήγορα να διασταυρώσουν στοιχεία σχετικά με τα οχήματα. Μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας myAuto, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν real time πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν στο όχημά τους και σχετίζονται ιδίως με: α) την ημερομηνία έκδοσης και ανάκλησης της άδειας κυκλοφορίας και τα λοιπά βασικά στοιχεία αυτής, β) την ημερομηνία καταβολής Τελών Κυκλοφορίας, γ) την περίοδο ασφαλιστικής κάλυψης σε ισχύ και το ιστορικό ασφαλιστικών αποζημιώσεων, δ) το ιστορικό Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (KTEO) στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό αν το όχημα εισήχθη μεταχειρισμένο, με βάση τις διελεύσεις και τα διανυθέντα χιλιόμετρα, ε) τον τύπο και το μοντέλο του οχήματος, στ) τη θέση του οχήματος σε προσωρινή ακινησία, ζ) τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος και η) την ένταξή του στο Μητρώο Κλεμμένων Οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομίας. Στις ίδιες πληροφορίες έχουν πρόσβαση και τα όργανα ελέγχου οχημάτων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας Audit-Car. Τα πρόστιμα Ο νόμος 489/76 προβλέπει ότι η κυκλοφορία οχήματος χωρίς το ειδικό αποδεικτικό της ασφάλισης σήμα επισύρει την αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες. Η πρόκληση δε ατυχήματος από όχημα χωρίς το προαναφερόμενο ειδικό σήμα, επισύρει την αφαίρεση πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια και επί υποτροπής για τρία χρόνια. Επίσης επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, βεβαιωθέντος με πράξη της Αστυνομικής Αρχής και εισπραττόμενο με τις οικείες διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε, 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και των 250 ευρώ για τα δίκυκλα. Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες μπορούν να επιστραφούν στον κάτοχο ή στον ιδιοκτήτη του οχήματος, πριν περάσουν τα παραπάνω χρονικά διαστήματα, αν πληρώσει το πρόστιμο και προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής καθώς και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο για το όχημα. Επίσης υπάρχουν και Ποινικές κυρώσεις που περιλαμβάνουν φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ταυτοποίησης των στοιχείων του ανασφάλιστου οχήματος, θα σταλεί από τη Γ.Γ.Π.Σ., σε κάθε ιδιοκτήτη ανασφάλιστου ειδοποιητήριο για να ασφαλιστεί μέσα σε 8 μέρες ή να δώσει εξηγήσεις, να πληρώσει παράβολο 250 ευρώ για να ασφαλιστεί ενώ αν ο ιδιοκτήτης δεν κάνει τα παραπάνω, θα του επιβληθεί νέο πρόστιμο 500 ευρώ καθώς και οι παραπάνω διοικητικές και ποινικές κυρώσεις! Σύμφωνα με το νόμο, αν το όχημά σου είναι καινούργιο, θα πρέπει να το περάσεις ΚΤΕΟ στα 4 χρόνια από την πρώτη του κυκλοφορία και κατόπιν θα ελέγχεται κάθε 2 χρόνια. Αν αργήσεις και χάσεις την προθεσμία σου, πληρώνεις πρόστιμο στο ταμείο του ΚΤΕΟ ώστε να γίνει τελικά ο έλεγχος. Το ποσό που θα πληρώσεις εξαρτάται από την καθυστέρηση και υπολογίζεται σε 16 ευρώ για καθυστέρηση έως 30 ημέρες, σε 33 ευρώ για καθυστέρηση από 30 ημέρες – 6 μήνες και σε 65 ευρώ για καθυστέρηση πάνω από 6 μήνες. Σε περίπτωση ηλεκτρονικού ελέγχου το πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ ενώ αν διαπιστωθεί η παράβαση σε έλεγχο της Τροχαίας τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 400 ευρώ το οποίο μπορεί να περιοριστεί στο 1/8 (50 ευρώ) στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος προσκομίσει δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ εντός 10 ημερών. Το πρόστιμο της Τροχαίας σε περίπτωση ανέλεγκτων Φορτηγών άνω των 3,5 τόνων, Ταξί, Ασθενοφόρων, Λεωφορείων από ΚΤΕΟ έχει οριστεί στα 400 ευρώ, το οποίο μπορεί να περιοριστεί στο 1/2 (200 ευρώ) στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος προσκομίσει δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ εντός 10 ημερών. Αν κάποιος δεν έχει πληρώσει τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας και το διαπιστώσουν σε κάποιο έλεγχο της Τροχαίας τότε αφαιρούνται επί τόπου οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας μέχρι ο κάτοχος του οχήματος να προσκομίσει την απόδειξη πληρωμής τους που να υπενθυμίσουμε ανέρχεται στο διπλάσιο του αρχικού ποσού. Πηγή: newsauto.gr

  • 0 Παράταση στην εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας 2022

    • Γενικά
    • από ΙΚΤΕΟ Εκηβόλος
    • 30-12-2021
    4.11 of 9 ψήφοι

      Ιδιαίτερα γενναιόδωρο ήταν το οικονομικό επιτελείο με την χρονική παράταση που έδωσε στην εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας 2022 ώστε να βοηθήσει περαιτέρω τα ελληνικά νοικοκυριά που ήδη βρίσκονται αντιμέτωπα με τις πολύ υψηλές αυξήσεις σε ενέργεια, καύσιμα και άλλα προϊόντα. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών η παράταση στην εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας έως τις 28 Φεβρουαρίου 2022 ισχύει και για την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας οπότε όσοι είχαν σκοπό να θέσουν σε φορολογική ακινησία το όχημά τους στα τέλη του χρόνου αυτό θα μπορούν να το κάνουν έως τα τέλη Φεβρουαρίου 2022 χωρίς να χρειάζεται να έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας της επόμενης χρονιάς. Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ: «Με απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών κ. Απόστολου Βεσυρόπουλου, θα παραταθεί η προθεσμία για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας του 2022, καθώς και για τη θέση των οχημάτων σε εκούσια ακινησία, έως τις 28 Φεβρουαρίου 2022. Όπως επισημαίνει σε δήλωσή του ο κ. Βεσυρόπουλος, «η Κυβέρνηση έχει πλήρη αντίληψη και συναίσθηση των δυσκολιών, αλλά και των ιδιαίτερων συνθηκών, που έχει δημιουργήσει η πανδημία. Η παράταση για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας είναι επιβεβλημένη, για να διευκολύνει τους πολίτες και να δοθεί η δυνατότητα σε όλους να εκπληρώσουν αυτή την υποχρέωση». Το Υπουργείο Οικονομικών τονίζει ότι δεν θα υπάρξει νέα παράταση και η εξόφληση των τελών κυκλοφορίας πρέπει να γίνει έως τις 28 Φεβρουαρίου 2022. Για τον υπολογισμό των τελών σας δείτε «εδώ». Πώς θα γλιτώσετε από Τέλη Κυκλοφορίας και τεκμήρια Μόνο με την online κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας μπορεί κάποιος ιδιοκτήτης να «γλιτώσει» από την καταβολή των υπέρογκων Τελών Κυκλοφορίας αλλά και των τσουχτερών τεκμηρίων διαβίωσης. Η κατάθεση πινακίδων γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας MyCar «εδώ» όπου μπορεί να βρει κανείς και τα Τέλη Κυκλοφορίας 2022. Πληροφορίες θα βρέιτε «εδώ». Να υπενθυμίσουμε πως η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας εκπνέει μαζί με την εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας 2022. Οπότε αν δοθεί παράταση στην εξόφληση των Τελών Κυκλοφορίας 2022 τότε αυτομάτως δίδεται αντίστοιχη παράταση και στην κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας. Υπενθυμίζεται ότι οι πινακίδες αφαιρούνται από τον κάτοχο και φυλάσσονται από τον ίδιο. Δεν απαιτείται η κατάθεσή τους στην Εφορία. Ίδια διαδικασία ακολουθείται και στην περίπτωση που ο κάτοχος του –σε ακινησία– οχήματος επιθυμεί να το θέσει σε κυκλοφορία. Προσοχή όμως γιατί αν διαπιστωθεί από τις Αρχές ότι το όχημα κυκλοφορεί ενώ βρίσκεται σε καθετώς ακινησίας με τις πινακίδες επάνω, τότε -πλέον των διπλάσιων Τελών Κυκλοφορίας και του προστίμου εκπρόθεσμης πληρωμής-, επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο τριπλασιάζεται στα 30.000 ευρώ και αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης του κατόχου. Επίσης η ψηφιακή κατάθεση πινακίδων δεν μπορεί να ολοκληρωθεί, σε περίπτωση που ο κάτοχος δεν έχει πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας ή δεν έχει ενεργό ασφαλιστήριο συμβόλαιο για το όχημα! Πηγή: newsauto.gr

  • 0 Σταθμός ηλεκτρικής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ιστιαία

    • Γενικά
    • από ΙΚΤΕΟ Εκηβόλος
    • 20-11-2021
    5.00 of 10 ψήφοι

    ΙΚΤΕΟ «Εκηβόλος» & Watt and volt Φιλοδοξία μας είναι να συμβάλλουμε στην ταχεία μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των χρηστών στην ηλεκτροκίνηση και στη διαθεσιμότητα σημείων επαναφόρτισης όπου και όποτε τα χρειάζονται. Έτσι η εταιρεία μας σε συνεργασία με την εταιρεία παροχής ηλεκτρικής ενέργειας «Watt and Volt» παρέχει στην βόρεια Εύβοια ακόμη έναν διπλό σταθμό ταχείας φόρτισης διαθέσιμο όλο το 24ωρο για όλον τον χρόνο.   Ρευματοδότες φόρτισης οχημάτων Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία σε όλη την Ε.Ε. οι δημόσια προσβάσιμοι σταθμοί φόρτισης «κανονικής ισχύος» πρέπει να διαθέτουν πρίζες Τύπου 2 κατά το πρότυπο IEC62196 και να φορτίζουν με ισχύ φόρτισης από 3,7kw έως 22kw. Αναλόγως της εγκατεστημένης ισχύος σε κάθε σημείο δημόσιας φόρτισης και του μοντέλου του αυτοκινήτου, μια πλήρης επαναφόρτιση άδειας μπαταρίας σε σταθμούς ημιταχείας φόρτισης μπορεί να διαρκέσει από μία έως επτά ώρες. Οι σταθμοί ταχυφόρτισης παρέχουν είτε συνεχές ρεύμα (DC) έντασης ως και 150kw, είτε και εναλλασσόμενο (AC) με ισχύ έως 44kw για οχήματα που διαθέτουν ανάλογη δυνατότητα. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πριζών και βυσμάτων, που χρησιμοποιούνται για την επαναφόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων ορίζονται από μια σειρά πρότυπα που έχουν υιοθετηθεί από την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και από το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει στα Κράτη Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο φορτιστής που έχουμε στην εταιρεία μας είναι Τύπου 2 (IEC 62196), διπλός, δηλαδή υποστηρίζει 2 ταυτόχρονες φορτίσεις. Η πλήρης επαναφόρτιση (από το 0% έως το 85% – 90%) των μπαταριών διαρκεί από 20΄ έως 45΄, ανάλογα και με τον τύπο του οχήματος, τις τεχνικές προδιαγραφές φόρτισης των μπαταριών του και την εξωτερική θερμοκρασία.   Tύπος 2 / IEC 62196 Αποτελεί το κοινό πρότυπο πρίζας για όλους τους σταθμούς κανονικής φόρτισης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης το αντίστοιχο βύσμα Τύπου 2 χρησιμοποιείται για φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) σε αυτοκίνητα BMW, Mercedes, Ford, Hyundai, Porshe, Renault ZOE, SMART, Tesla, Toyota, Volvo, VW.  Δείτε περισσότερα «εδώ».

  • 0 Βοήθεια για την επιστροφή του Ανδρέα

    • Γενικά
    • από ΙΚΤΕΟ Εκηβόλος
    • 17-11-2021
    5.00 of 13 ψήφοι

      Έρανος για την επιστροφή του φίλου μας και πρώην συνεργάτη Ανδρέα Σύνδεσμος GoFundMe για συνεισφορά «εδώ».  (Μετάφραση κειμένου συνδέσμου GoFundme) «Εκ μέρους της οικογένειας Spotted Horse ξεκινάμε αυτόν τον έρανο για έναν από τους συνεργάτες μας που έφυγε από αυτόν τον κόσμο πολύ σύντομα. Ο Ανδρέας γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ελλάδα αλλά πρόσφατα είχε μετακομίσει στην Αμερική αναζητώντας περισσότερες ευκαιρίες για μια καλύτερη ζωή. Έγινε μέλος της ομάδας Spotted Horse το περασμένο καλοκαίρι και έγινε αμέσως σαν οικογένεια για εμάς. Ο Ανδρέας είχε πάντα ένα χαμόγελο στα χείλη του και ήθελε να είναι σίγουρος ότι πάντα έβαζε τα δυνατά του. Ήταν ένας εργατικός, ευγενικός και πιστός φίλος που πάντα όπου πήγαινε έκανε τους ανθρώπους να νιώθουν ευτυχισμένοι. Είχε μεγάλη καρδιά και ήταν κάποιος που ήταν πραγματικά χαρούμενος που ήταν εδώ. Δυστυχώς η οικογένεια του Ανδρέα βρίσκεται ακόμα στην Ελλάδα και δεν μπορεί να πει το τελευταίο αντίο. Έχουμε προσφερθεί να ξεκινήσουμε αυτό το GoFundme, ώστε ο Ανδρέας να σταλεί σπίτι του για να ταφεί με την οικογένειά του. Θα σήμαινε τόσα πολλά για εμάς αν μπορούσατε να μας βοηθήσετε να φτάσουμε στο στόχο μας, ώστε να μπορεί να αναπαυθεί με τους πιο σημαντικούς ανθρώπους για αυτόν. Σας ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια»   Τα θερμά μας συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους οικείους του  

  • 0 Παιδί και Οδική Ασφάλεια: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

    • Γενικά
    • από ΙΚΤΕΟ Εκηβόλος
    • 06-10-2021
    5.00 of 13 ψήφοι

      Παιδί και Οδική Ασφάλεια Αναζητώντας απαντήσεις για την ασφάλεια των παιδιών στο αυτοκίνητο, προσεγγίσαμε την Ομάδα Παιδί και Οδική Ασφάλεια. Πρόκειται για μια εθελοντική ομάδα στο Facebook, που φιλοδοξεί να ενημερώνει γονείς και μη για την ασφαλή οδική μετακίνηση των παιδιών. Συντελεστές αυτής της προσπάθειας είναι άτομα που έχουν εντρυφήσει στο θέμα, έχουν συνδράμει στο να δώσουν πρόσβαση σε περαιτέρω γνώση σε κάθε ενδιαφερόμενο και προθυμοποιήθηκαν να μας λύσουν απορίες και να δώσουν απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα. Πώς μεταφέρουμε με ασφάλεια τα παιδιά μας στο αυτοκίνητο; Η απάντηση είναι μία. Με παιδικό κάθισμα. Αυτό αποτελεί το μοναδικό και υποχρεωτικό μέτρο ασφαλείας για την οδική μεταφορά των παιδιών από τη γέννησή του έως τα 12 έτη περίπου (Νόμος 2696/1999, άρθρα 12 και 33). Τα νεότερα μοντέλα καλύπτουν όριο ύψους 150 εκ., (ενώ παλαιότερα μέχρι τα 135 εκ.), δίνοντάς μας τη δυνατότητα να χρησιμοποιούνται για όσο περισσότερο επιτρέπει η ανάπτυξη του παιδιού και καλύπτοντας έως το ύψος 1,5 μ., στο οποίο ενδείκνυται (βάσει κατασκευαστών αυτοκινήτων) η χρήση της ζώνης ασφαλείας. Πότε πρέπει να προμηθευτούμε το πρώτο παιδικό κάθισμα; Πριν τη γέννηση του παιδιού. Τα παιδικά καθίσματα διαχωρίζονται σε κατηγορίες, με βάση το βάρος/ύψος. Για τα βρέφη υπάρχει η κατηγορία των λεγόμενων «αβγών» (Group 0+), λόγω του σχήματός τους, που αγκαλιάζουν και προφυλάσσουν τα βρέφη και τοποθετούνται πάντα σε αντίθετη φορά στο αυτοκίνητο. Πλέον είναι υποχρεωτική η μεταφορά του νεογέννητου και από το μαιευτήριο μόνο μέσα στο ειδικό κάθισμα. Όχι σε καλαθούνα, όχι σε πορτ μπεμπέ, όχι στην αγκαλιά. Βέβαια, εδώ να τονίσουμε πως η προστασία του βρέφους δεν ξεκινά από τη γέννηση, αλλά ήδη από την κύηση, καθώς και σε αυτή την περίοδο υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού σε περίπτωση ατυχήματος. Πώς προστατεύουμε ένα έμβρυο στις οδικές μετακινήσεις μας; Πλέον διατίθεται στην αγορά ειδική ζώνη για εγκύους. Με αυτό το αξεσουάρ, το οποίο προσαρμόζεται στη ζώνη ασφαλείας του αυτοκινήτου, επιτυγχάνουμε να συγκρατείται η ζώνη ισχίου κάτω από την κοιλιά. Με αυτό τον τρόπο η πίεση σε περίπτωση σύγκρουσης μεταφέρεται στην πύελο, μακριά από την κοιλιά και το έμβρυο. Φυσικά οδηγούμε μόνο εφόσον νιώθουμε καλά, δεν έχουμε ναυτίες και ζαλάδες και εφόσον το επιτρέπει ο γυναικολόγος μας. Επιπλέον, σε περίπτωση που νιώσουμε δυσφορία, σταθμεύουμε σε ασφαλές σημείο για να ζητήσουμε βοήθεια. Είναι όλα τα παιδικά καθίσματα ασφαλή; Πότε ένα κάθισμα είναι ασφαλές; Θεωρητικά, όλα τα παιδικά καθίσματα που κυκλοφορούν στην αγορά, έχουν εγκριθεί ως ασφαλή. Ωστόσο, υπάρχουν ανεξάρτητοι φορείς που πραγματοποιούν δοκιμές (crash tests) αυστηρότερες από αυτές των κανονισμών (R44 & R129) και με αυτόν τον τρόπο έχουμε πιστοποιημένα και αναλυτικά αποτελέσματα και βαθμολογίες ως προς την ασφάλεια, την εργονομία, την άνεση αυτών των μοντέλων. Μια αναζήτηση στα αποτελέσματα δοκιμών των εν λόγω φορέων (ADAC, OAMTC, TCS και του αυστηρότερου όλων, του Plus test) αποτελεί έναν καλό οδηγό για να βεβαιωθούμε για την αποδεδειγμένη ασφάλεια ενός παιδικού καθίσματος. Για να είναι όμως ένα κάθισμα ασφαλές, δεν αρκεί να είναι αξιόπιστο, αλλά θα πρέπει να είναι το κατάλληλο για την ηλικία/βάρος του παιδιού. Για τα βρέφη ενδείκνυνται τα καθίσματα-αβγά, για τα μεγαλύτερα παιδιά συστήνονται τα ανάποδα (rear facing) καθίσματα, ενώ για τα μεγαλύτερα παιδιά υπάρχουν τα λεγόμενα highback boosters, καθίσματα με πλάτη και πλευρική προστασία όπου δένεται το παιδί με τη ζώνη αυτοκινήτου, όταν πλέον η ζώνη (5 ή 3 σημείων) του καθίσματος δεν συγκρατεί το βάρος του παιδιού. Τα τελευταία συστήνονται εφόσον εξαντλήσουμε το περιθώριο (βάρους/ύψους) στη χρήση του ανάποδου καθίσματος, το οποίο πάντα κρίνεται ως το πιο ασφαλές. Σε κάθε περίπτωση το παιδί θα πρέπει να είναι αρκετά ώριμο (σκελετικά και νοητικά) ώστε να καθίσει και να προσδεθεί σωστά με τη ζώνη τριών σημείων του αυτοκινήτου, κάτι που συμβαίνει περίπου στα 5-5,5 χρόνια.  Επίσης το παιδικό κάθισμα θα πρέπει να ταιριάζει στο όχημα που χρησιμοποιούμε, να είναι συμβατό δηλαδή, να έχει τοποθετηθεί σωστά στο αυτοκίνητό μας και στις ενδεδειγμένες θέσεις του οχήματος, με βάση τον κατασκευαστή του. Γι’ αυτό πριν καταλήξουμε σε κάποια αγορά, συμβουλευόμαστε τη λίστα συμβατότητας του εκάστοτε καθίσματος (βλ. fitting list, car compatibility, vehicle list), επικοινωνούμε αν χρειαστεί με την εταιρεία παραγωγής του ή κάνουμε μια δοκιμή τοποθέτησης σε φυσικό κατάστημα. Επιπλέον, ακόμη και με μια καλή αγορά, στην ασφάλεια του καθίσματος συνηγορούν και άλλοι παράγοντες. Καταρχήν η σωστή τοποθέτηση εξασφαλίζει ότι θα υπάρχει επαρκής συγκράτηση σε περίπτωση σύγκρουσης. Για τον ίδιο λόγο εξίσου σημαντική είναι η σωστή πρόσδεση του παιδιού στο κάθισμα, καθώς και η αποφυγή εσφαλμένων πρακτικών που μειώνουν την ασφάλεια. Γι’ αυτό δένουμε σωστά το παιδί στο κάθισμα, χωρίς οι ζώνες να είναι μπερδεμένες, χωρίς μπουφάν και χοντρά πανωφόρια, που μειώνουν την αποτελεσματικότητα συγκράτησης της ζώνης. Αλλά και εμείς ως συνεπιβάτες φοράμε πάντοτε ζώνη ασφαλείας, γιατί μπορεί οι ίδιοι να προκαλέσουμε τραυματισμό σε περίπτωση πρόσκρουσης. Τι είναι το rear facing; Γιατί συστήνεται ως πιο ασφαλές; Για πόσο θα πρέπει να έχω το παιδί σε erf κάθισμα; Το rear facing αναφέρεται στον τύπο καθισμάτων που έχουν ανάποδη φορά. Σύμφωνα με το σκανδιναβικό μοντέλο και τα crash tests, αποδεικνύεται πως ένα παιδί είναι 5 φορές ασφαλέστερο σε ένα ανάποδο κάθισμα, σε σύγκριση με ένα σε μπροστινή φορά. Το σχήμα του καθίσματος αγκαλιάζει το σώμα του παιδιού και προστατεύει τον παιδικό αυχένα, ο οποίος δεν μπορεί να συγκρατήσει το βάρος του κεφαλιού σε περίπτωση σύγκρουσης. Στη Σουηδία αποτελεί συνηθισμένη τακτική και συστήνεται η χρήση ανάποδου καθίσματος τουλάχιστον ως τα 4 αλλά πλέον και ως τα 6 έτη, αφού σαφέστατα αποτελεί την ασφαλέστερη επιλογή να κάθεται ένα παιδί σε erf κάθισμα για όσο περισσότερο γίνεται, δυνατότητα που προσφέρουν τα αμιγώς rear facing καθίσματα. Στην αγορά διατίθενται αμιγώς rear facing καθίσματα (πλέον υπάρχουν μοντέλα που καλύπτουν έως 32 κιλά), που περνούν το αυστηρότατο Plus Test, προσφέροντας τη μέγιστη ασφάλεια για όσο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και μέχρι το παιδί να είναι έτοιμο να μεταβεί στην επόμενη κατηγορία καθίσματος, δηλαδή στο λεγόμενο highback booster (15-36 kg ή i-size, όπως αναφέρθηκε παραπάνω). Ποια είναι η ασφαλέστερη θέση για ένα κάθισμα; Όπως προαναφέραμε, κάθε κατασκευαστής στις λίστες συμβατότητας υποδεικνύει τις κατάλληλες θέσεις για το συγκεκριμένο κάθισμα. Αυτό σημαίνει πως σε αυτές τις θέσεις η τοποθέτηση θα μπορεί να γίνει σωστά, είτε πρόκειται για κάποια από τις τρεις πίσω θέσεις, είτε τη θέση του συνοδηγού. Η μεσαία θέση, εφόσον είναι αρκετά ευρύχωρη και ενδείκνυται από την εταιρεία, είναι θεωρητικά ασφαλέστερη, καθώς μειώνεται η πιθανότητα τραυματισμού σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, ωστόσο νεότερες μελέτες δείχνουν πως ένα κάθισμα στη θέση του συνοδηγού είναι εξίσου ασφαλές, εφόσον βέβαια είναι συμβατό, έχουν απενεργοποιηθεί οι αερόσακοι και έχουν ακολουθηθεί πιστά όλες οι οδηγίες εγκατάστασης.  Στην αγορά τα τελευταία χρόνια κυκλοφορούν καθίσματα κατασκευασμένα με βάση δύο πρότυπα, με νεότερο το πρότυπο «i–Size» . Τι θα πρέπει να γνωρίζει σχετικά ο γονιός πριν ξεκινήσει την έρευνα αγοράς;  Παλαιότερα υπήρχε το πρότυπο που όριζε τις κατηγορίες με βάση το βάρος του παιδιού, (κατηγορίες καθισμάτων 0-18, 9-18, 9-25, 15-36 κ.λπ.), το πρότυπο ECE R44/04. Με βάση αυτό το πρότυπο τα καθίσματα κατατάσσονται με βάση το βάρος δένονται είτε με ζώνη ασφαλείας είτε με ISOfix έχουν κατώτατο όριο για rear facing τα 9 κιλά. Στο νεότερο πρότυπο ECE R129 ή «i–Size» τα καθίσματα κατατάσσονται με βάση το ύψος του παιδιού [ενώ υπάρχει και όριο βάρους, που αναφέρεται στα εγχειρίδια οδηγιών] τα καθίσματα με i-size δένονται είτε με το σύστημα ISOfix είτε με ζώνη ασφαλείας το κατώτατο όριο υποχρεωτικής φοράς του καθίσματος προς τα πίσω είναι η ηλικία των 15 μηνών στο i-size το crash test πλευρικής προστασίας κρίνεται ως προαπαιτούμενο (και όχι ως προαιρετικό). Τι είναι το ISOfix; Το ISOfix είναι ο νεότερος τρόπος πρόσδεσης των παιδικών καθισμάτων, που προϋποθέτει να υπάρχουν ειδικοί γάντζοι ISOfix στο όχημά μας, οι οποίοι συνδέονται στις αντίστοιχες υποδοχές που φέρουν τα καθίσματα. Συναντάται πλέον στα νεότερα μοντέλα αυτοκινήτων (2006 κ.ε.). Είναι ο πιο εξελιγμένος τρόπος τοποθέτησης του παιδικού καθίσματος, όμως να τονίσουμε πως και οι δύο τρόποι συγκράτησης του παιδικού καθίσματος (ISOfix, ζώνη του αυτοκινήτου) είναι εξίσου ασφαλείς, εφόσον τηρούνται πιστά οι οδηγίες εγκατάστασης του κατασκευαστή. Μπορώ να χρησιμοποιήσω ένα μεταχειρισμένο κάθισμα; Στην προσπάθεια να εξοικονομηθούν χρήματα, δυστυχώς παρατηρείται πως γίνονται «εκπτώσεις» στην ασφάλεια των παιδιών στο αυτοκίνητο. Θα πρέπει να έχουμε υπόψη πως τα παιδικά καθίσματα έχουν συγκεκριμένη διάρκεια ζωής, δηλαδή ενδεδειγμένη περίοδο χρήσης από τον κατασκευαστή τους. Ένα παιδικό κάθισμα δανεικό ή πολλών ετών πιθανότατα να έχει υποστεί σημαντικές φθορές ή να έχει εμπλακεί ακόμα και σε ατύχημα, που σημαίνει πως πλέον δεν είναι ασφαλές. Γι’ αυτό πάντα έχουμε υπόψη την προτεινόμενη διάρκεια χρήσης του καθίσματος και φροντίζουμε να το διατηρούμε σε καλή κατάσταση. Στην ίδια κατεύθυνση αξίζει να αναφέρουμε πως συχνά παρατηρείται η χρήση καθισμάτων χωρίς πλάτη, των λεγόμενων backless boosters. Ωστόσο θα πρέπει να τονιστεί πως όσο και να φαντάζει μια οικονομική και βολική λύση, καθώς μεταφέρονται εύκολα από ένα όχημα σε άλλο, δεν θεωρούνται ασφαλή. Υστερούν αφενός ως προς την πλευρική προστασία, αλλά και ως προς τη σωστή πρόσδεση του παιδιού, καθώς το διαγώνιο τμήμα της ζώνης δεν τοποθετείται σωστά (στο ύψος του ώμου, όπως συμβαίνει με τους «οδηγούς» που έχουν τα highback boosters με ρυθμιζόμενου ύψους προσκέφαλο) και μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό. Εξάλλου, βάσει του νεότερου κανονισμού R129, η πλευρική προστασία στα παιδικά καθίσματα κρίνεται απαραίτητη. Καθώς αφορά την ασφάλεια του παιδιού μας, το παιδικό κάθισμα αποτελεί μια σημαντική αγορά, αλλά και μια επένδυση. Ποιο το επιχείρημα απέναντι σε όσους διστάζουν ή δυσκολεύονται να διαθέσουν το ποσό για μια τέτοια αγορά; Σίγουρα, για έναν νέο γονιό, που υπολογίζει όλα τα έξοδα που προστίθενται στον οικογενειακό προϋπολογισμό, το κόστος ενός παιδικού καθίσματος είναι σημαντικό. Ιεραρχώντας όμως σωστά τις ανάγκες του παιδιού, με πρώτιστο αγαθό την υγεία και την ασφάλειά του, συνειδητοποιεί κανείς πως πρόκειται για μια αγορά-επένδυση, που θα χρησιμοποιήσει για αρκετά χρόνια. Ο ερχομός ενός νέου μέλους φέρνει πολλές αλλαγές, όχι μόνο στην καθημερινότητά μας, αλλά και στις προτεραιότητές μας. Πλέον κάθε γονιός αντιλαμβάνεται πως είναι ο φροντιστής ενός μικρού ανθρώπου, μέχρι εκείνος να μεγαλώσει, να σταθεί στα πόδια του και να ανοίξει τα φτερά του. Συνειδητοποιεί παράλληλα πως πρέπει να φροντίζει και για τη δική του ασφάλεια, για να μπορεί να προσφέρει, αλλά και για να βιώσει το θαυμαστό ταξίδι της γονεϊκότητας. Σε αυτό το πλαίσιο, επενδύουμε στην οδική ασφάλεια του παιδιού, επιλέγουμε κατάλληλο παιδικό κάθισμα και λέμε «ναι» στη ζωή. Για τα παιδιά μας. Για ό,τι πολυτιμότερο έχουμε… Πηγή: autogreeknews.gr



Διαδώστε την σελίδα μας μέσω: